اگر شما هم فرمهای ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا را دیده باشید، احتمالاً بند Country of Eligibility for the DV Program برایتان جای سوال بوده است.

Country of Eligibility در فرم های لاتاری گرین کارت آمریکا

Country of Eligibility در فرم های لاتاری گرین کارت آمریکا

اغلب در زمان قبولی در لاتاری با افرادی مواجه میشویم که علی رغم قبولی، با مشاهده کیس نامبر به این نتیجه میرسیم که کیس شان بدون شک مردود اعلام خواهد شد و از ایشان میخواهیم که بدون اتلاف وقت و هزینه، از ادامه کار انصراف دهند. اما چرا این گزینه اینقدر مهم است و چرا بعد از قبولی باعث مردودی کیس های زیادی میشود؟

Country of Eligibility چیست؟

  • برای اینکه بتوانید در لاتاری گرین کارت آمریکا ثبت نام کنید، بایستی هر ساله لیست کشورهای مجاز را در دستورالعمل رسمی منتشر شده از سوی اداره مهاجرت آمریکا مطالعه نمایید. این لیست حاوی نام کشورهایی است که اتباع آنها امکان شرکت در لاتاری را دارند و برخی کشورها نیز از شرکت در لاتاری منع شده اند. در زیر لیست کشورهایی که اتباع آنها مجاز به شرکت در لاتاری نیستند ذکر شده است.

 

For DV-2022, natives of the following countries are not eligible to apply, because more than 50,000 natives of these countries immigrated to the United States in the previous five years:

Bangladesh, Brazil, Canada, China (mainland-born), Colombia, Dominican Republic, El Salvador, Guatemala, Haiti, India, Jamaica, Mexico, Nigeria, Pakistan, Philippines, South Korea, United Kingdom (except Northern Ireland) and its dependent territories, and Vietnam. Persons born in Hong Kong SAR, Macau SAR, and Taiwan are eligible.

  • قاعدتاً اگر متولد هر یک از کشورهای بالا نیستید، به راحتی میتوانید ثبت نام کنید. اتباع کشور ایران و افغانستان به مانند هر سال میتوانند در لاتاری شرکت کنند.
  • اما برخی اوقات افراد به واسطه عدم رعایت شرط Country of Eligibility دچار اشتباهات غیر قابل جبرانی میشوند که پس از قبولی باعث مردودی کیس شان میشود. برای مثال فردی که متولد ایران است، به هیچ وجه نمیتواند کشور دیگری را بعنوان Country of Eligibility انتخاب کند. بسیار هستند افرادی که خارج از ایران زندگی میکنند و یا پاسپورت و شهروندی آن کشور را دارند و به باور اینکه Country of Eligibility به معنی کشور محل سکونت یا تابعیت ثانویه است، این قسمت را به اشتباه نام کشور محل سکونت شان انتخاب کرده و عملاً وارد سهمیه آن کشور میشوند که حتی در صورت قبولی نیز به هیچ وجه امکان دریافت ویزا ندارند. اتباع ایرانی در زمان تکمیل این فرم بایستی حتماً گزینه IRAN ایران را انتخاب کنند. 

 

فرم ثبت نام در لاتاری

  • اما اگر فردی متولد یکی از کشورهای غیر مجاز باشد، و در عین حال همسرش ایرانی یا متولد یکی از کشورهای مجاز باشد، آن وقت شرایط به چه ترتیبی خواهد بود؟ جواب بسیار ساده است. این فرد به تنهایی نمیتواند به عنوان متقاضی اصلی در لاتاری شرکت کند و باید بعنوان زیر مجموعه فرم همسرش ثبت نام کند. در صورتی که فرم همسرش در لاتاری گرین کارت برنده شد، ایشان نیز میتواند به همراه همسرش ویزا و گرین کارت آمریکا را دریافت کند. مشابه این قضیه برای فرزندان نیز صادق است. برای مثلا، اگر شما ایرانی هستید، اما فرزند شما متولد انگلیس است و فرزند شما هنوز ۲۱ سالش تمام نشده و مجرد است، میتواند به عنوان زیر مجموعه شما ثبت نام کرده و در صورت قبولی همراه شما ویزای آمریکا را دریافت کند. اما اگر متولد انگلیس است و بالای ۲۱ سال، دیگر امکان شرکت در لاتاری گرین کارت را ندارد مگر اینکه کشور انگلیس در دوره های بعدی از لیست کشورهای غیر مجاز حذف شود.

در صورتی که متولد یکی از کشورهای مجاز در لاتاری هستید (مثلاً ایران) و نیاز به مشاوره یا استفاده از کارشناسان مجرب برای تکمیل فرم لاتاری دارید، میتوانید از خدمات «بهسا تراول» استفاده کنید.

جهت تکمیل فرم ثبت نام در لاتاری به صفحه ثبت نام مراجعه بفرمایید.