فرم DS-260 برندگان لاتاری:

برندگان لاتاری گرین کارت پس از مشاهده نامه قبولی در سایت، بایستی در اسرع وقت اقدام به تکمیل فرم DS-260 به صورت آنلاین نمایند. این فرم حاوی اطلاعات کاملی از شرایط فعلی افراد و سوابق تحصیلی و شغلی گذشته شان را شامل میشود. با تکمیل این فرم شما آمادگی خود را جهت ادامه مراحل قبولی لاتاری، تهیه مدارک و حضور در سفارت اعلام میکنید و عدم تکمیل آن به معنای عدم تمایل به ادامه مراحل و تعیین وقت سفارت و متعاقباً عدم دریافت گرین کارت میباشد.

این فرم باید برای تمامی اعضای خانواده که همراه فرد برنده در فرم اولیه ثبت نام کرده اند تکمیل گردد.

تکمیل این فرم نیاز به دقت بسیار بالایی دارد و حتماً در تکمیل آن حوصله لازم را به خرج دهید.

نکات مهم تکمیل فرم DS-260:

دقت داشته باشید که اگر در زمان ثبت نام متاهل یا دارای فرزند بوده اید، اما اطلاعات همسر یا فرزندانتان را در فرم های اولیه لاتاری وارد نکرده اید، بهتر است فرم DS-260 را تکمیل نکنید، چون ویزایی به شما تعلق نخواهد گرفت و کیس شما مردود اعلام خواهد شد.

اما اگر شرایط شما به نسبت زمان ثبت نام در لاتاری تغییر پیدا کرده است، برای مثال ازدواج کرده اید، یا طلاق گرفته اید و یا دارای فرزندی شده اید، میتوانید پس از قبولی در فرم DS-260 اطلاعات همسر و فرزندانتان را درج کنید. در صورت قبولی در مصاحبه همراهان جدید شما نیز به همراه شما ویزای آمریکا را دریافت خواهند کرد.

مهلت تکمیل و ارسال فرم DS-260:

معمولاً بلافاصله بعد از اطلاع از قبولی میتوانید اقدام به تکمیل فرم DS-260 نمایید. اما به خاطر داشته باشید هیچ ضرب الاجل یا مهلت خاصی برای تکمیل این فرم وجود ندارد. توصیه ما این است که فرم ها را با دقت بررسی کنید و با حوصله تکمیل کنید. اگر گذرنامه ندارید، سریعاً اقدام به تهیه گذرنامه کنید و بعد از آن فرم ها را تکمیل کنید. میتوانید فرم ها را طی 10 روز یا یک ماه بعد از اعلام نتایج اولیه 13 اردیبهشت تکمیل کنید و مشکلی متوجه کیس شما نخواهد شد. معمولاً دعوتنامه های مصاحبه برندگان لاتاری از اواخر مرداد ارسال شده و اولین دوره مصاحبه از اواخر مهر شروع میشود. بنابراین تمامی کیس ها، چه کیس نامبرهای پایین و چه کیس نامبرهای با رقم بالا میتوانند فرم ها را در زمان مناسب تکمیل کنند.

مدارک مورد نیاز جهت باز کردن فرم DS-260:

جهت باز کردن فرم DS-260 باید کیس نامبر داشته باشید. کیس نامبر شما در نامه قبولی تان درج شده است.

  •  دسترسی به اینترنت
  •  کیس نامبر فرد قبول شده
  •  تاریخ تولد برنده اصلی لاتاری

زبان فرم DS-260:

این فرم بایستی به صورت انگلیسی و با استفاده از کاراکترهای زبان انگلیسی تکمیل شود. تنها یک قسمت وجود دارد که باید به زبان فارسی آنرا تکمیل کنید و آن هم قسمت “نام شما به زبان خودتان” میباشد. مابقی قسمت ها حتماً باید به انگلیسی تکمیل شود. در صورت عدم رعایت این موضوع و موضوعات مشابه، فرم شما ریجکت خواهد شد.

آیا فرم DS-260 قابل ذخیره است؟

بله. فرم ها به صورت موضوعی و صفحه به صفحه طراحی شده اند و در هر مرحله امکان ذخیره فرم به صورت آنلاین وجود دارد.

اطلاعات مورد نیاز جهت تکمیل فرم DS-260:

  • مشخصات شخصی و هویتی
  • پاسپورت همه اعضای خانواده
  • محل سکونت فعلی و گذشته
  • آدرس در آمریکا
  • مشخصات اعضای خانواده (شامل پدر و مادر، همسر و فرزندان)
  • اطلاعات سفرهای پیشین به ایالات متحده
  • اطلاعات شغلی، تحصیلی و تخصصی و آموزشی فعلی و گذشته
  • اطلاعات مربوط به سوابق سو پیشینه، پزشکی و سلامت
  • مشخصات شماره تامین اجتماعی
  • و غیره
به خاطر داشته باشید با توجه به اینکه فرم های ثبت نام لاتاری که سال گذشته اقدام به تکمیل آن نموده اید فرمی خام از اطلاعات اولیه شما جهت شرکت داده شدن در لاتاری را شامل میشد، فرم DS-260 اطلاعات بسیار عمیق تر و جدی تری را در رابطه با افراد مطرح میکند و نیازمند دقت، جدیت و حساسیت بسیار بالا در زمان ارائه اطلاعات از طریق تکمیل فرمها میباشد. فراموش نکنید این اطلاعات نقش بسیار مهمی در تایید یا ریجکت شدن شما در زمان مصاحبه در سفارت خواهد داشت.

در صورت نیاز به مشاوره و بهره مندی از خدمات تخصصی ما در زمینه تکمیل فرم ها و تهیه مدارک، با شماره تلفن 82802095 تماس حاصل نمایید.