صدور ویزای آمریکا:

در صورتیکه با صدور ویزا برای شما موافقت شود، مدارک زیر به شما تحویل داده میشود و شما باید به همراه سایر مدارک آنها را با خود به آمریکا ببرید:

  1. پاسپورت به همراه ویزا: ویزای آمریکا روی یکی از صفحات گذرنامه شما چسبانده میشود. بلافاصله پس از دریافت پاسپورت، صفحه ویزا را با دقت مطالعه نمایید و در صورتی که ایرادی در اطلاعات داشت با سفارت تماس بگیرید.
  2. پاکت مهاجرتی مهر و موم شده: یک پاکت مهر و موم شده حاوی اسنادی را دریافت میکنید که باید در مبادی ورودی آمریکا (معمولاً فرودگاه) تحویل اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا (CBP) بدهید. دقت داشته باشید که به هیچ وجه پاکت را باز نکنید.
  3. مهلت سفر به آمریکا: مدت اعتبار ویزای آمریکا معمولاً 6 ماهه است اما به نسبت اعتبار مدیکال و معاینات پزشکی متقاضی ممکن است کمتر از 6 ماه نیز باشد. تا قبل از اتمام اعتبار ویزا بایستی وارد آمریکا شوید.
  4. پرداخت هزینه صدور گرین کارت: هزینه صدور گرین کارت در حال حاضر 220 دلار میباشد که میتوانید قبل از سفر به آمریکا و یا بعد از ورود هزینه را به صورت آنلاین پرداخت کنید. به خاطر داشته باشید که در صورت عدم پرداخت این هزینه، گرین کارت شما صادر نخواهد شد.
  5. سوابق واکسیناسیون: کودکان قبل از رفتن به مدرسه باید لیستی از واکسن ها را بزنند. بنابراین قبل از سفر به آمریکا حتماً واکسن ها را به صورت کامل تزریق کرده باشید و مدارک آن را به همراه خود ببرید.
  6. عکس X-ray: به خاطر داشته باشید که این عکس را داخل چمدان نگذارید.
«دقت داشته باشید که دارندگان گرین کارت مجاز به خروج از آمریکا به مدت دلخواه نیستند. در صورتیکه افسر مهاجرت در فرودگاه تشخیص دهد که شما نیازی به گرین کارت و اقامت در آمریکا ندارید، ممکن است نسبت به لغو آن اقدام نماید. بنابراین در صورتیکه قصد اقامت در آمریکا را ندارید یا میخواهید برای مثال بمدت بیش از 12 ماه از خاک آمریکا خارج شوید، بایستی مدارک Travel Document تهیه کنید و به نوعی اجازه خروج بلند مدت را از آمریکا دریافت کنید تا پس از بازگشتتان با مشکل مواجه نشوید.»