مدارک لازم جهت ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا ۲۰۲۲

اغلب ثبت نام هایی که منجر به مردودی در لاتاری گرین کارت آمریکا میشوند، بعلت عدم آگاهی متقاضیان از روند و مدارک صحیح لازم برای ثبت نام است. در ادامه به مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۲ میپردازیم.

مدارک لازم جهت ثبت نام در لاتاری 2021

مدارک لازم جهت ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۲

زمان ثبت نام در لاتاری

مهلت ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۲ از ۱۰ مهر تا ۱۴ آبان میباشد. این مهلت هیچگاه تمدید نمیشود و شامگاه ۱۴ آبان مهلت ثبت نام به پایان میرسد و در صورتی که شانس شرکت در لاتاری را از دست داده باشید، باید منتظر دوره بعدی بمانید.

شرط سنی

هر فرد بالای ۱۸ سالی میتواند به صورت مستقل در لاتاری گرین کارت آمریکا شرکت کند و مطابق قانون در صورت برنده شدن در لاتاری و در صورتی که ممنوعیتی بابت خروج از کشور نداشته باشد، براحتی ویزای دائمی آمریکا را دریافت کند.

مدرک تحصیلی

برای ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۲ باید حداقل مدرک دیپلم ۱۲ سال داشته باشید. این مدرک بعد از قبولی از طرف سفارت آمریکا درخواست شده و باید ترجمه رسمی به انگلیسی شود. در سیستم آموزش و پرورش ایران، مدرک دیپلم با مدرک پیش دانشگاهی تکمیل شده و ۱۲ سال میشود. اگر مدرک تحصیلی حداقلی دیپلم را ندارید و دو سال سابقه کار دارید، باز هم میتوانید ثبت نام کنید. به یاد داشته باشید منظور از سابقه کار، تخصصی است که در شبکه شغلی آمریکا در Zone 4 قرار گرفته باشد. لیست این مشاغل را میتوانید در آدرس www.onetonline.org مشاهده نمایید.

پاسپورت معتبر

از این دوره برای ثبت نام در لاتاری متقاضی اصلی باید پاسپورت معتبر که تاریخ انقضای آن نگذشته باشد ارائه دهد. در این فرم علاوه بر اطلاعات معمول متقاضی، اطلاعاتی نظیر شماره گذرنامه، تاریخ انقضا و کشور صادرکننده پاسپورت درخواست میشود. استفاده از پاسپورتی که تاریخ انقضای آن گذشته مورد قبول نیست و در صورتی که اطلاعات غلط ارائه دهید، و در صورت قبولی، کیس شما با مشکلی جدی مواجه خواهد شد. برای تهیه پاسپورت در ایران باید به اداره گذرنامه یا پلیس + ۱۰ مراجعه کنید. صدور گذرنامه معمولاً بین ۷ تا ۱۴ روز زمان میبرد.

عکس جدید

برای ثبت نام در لاتاری باید یک قطعه عکس با مشخصات ۶۰۰ در ۶۰۰ پیکسل تهیه کنید. تهیه عکس استاندارد اصلی ترین کار برای ثبت نام در لاتاریست و اغلب ثبت نام ها به علت ارائه عکس نامناسب مردود میشوند. تمامی افرادی که در لاتاری گرین کارت آمریکا ثبت نام میکنند، باید عکس جدید ارائه دهند حتی کودک یک روزه. اهمیت این عکس به حدی بالاست که عدم ارائه مناسب آن باعث مردودی کیس و باز ماندن از قرعه کشی میشود. برای مطالعه بیشتر در رابطه با نحوه تهیه عکس استاندارد و نمونه های آن به صفحه مربوط به عکس لاتاری مراجعه نمایید.

شانس قبولی در لاتاری

لاتاری گرین کارت آمریکا همیشه به صورت شانسی برگزار شده و قرعه کشی با نرم افزارهای مخصوص کامپیوتری انجام میشود. اگر تمامی مدارک و اطلاعات شما به صورت صحیح ثبت شده باشد، میتوانید امیدوار باشید در این قرعه کشی نام شما هم در میان برندگان دریافت ویزای آمریک قرار گیرد. با توجه به اینکه داشتن پاسپورت از این دوره الزامی شده است، تعداد افرادی که میتوانند ثبت نام کنند کمتر شده و در نتیجه امکان قبولی در لاتاری بسیار بیشتر هم شده است.

 

فرم ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۲