لطفاً جهت آشنایی با برنامه لاتاری (قرعه کشی) گرین کارت آمریکا که هر سال برگزار میشود، متن پرسش و پاسخ زیر را به دقت مطالعه نمایید:

1- گرین کارت چیست و دولت آمریکا چه هدفی از برگزاری لاتاری دارد؟

گرین کارت ویزای اقامت در آمریکاست. دارنده گرین کارت میتواند آزادانه در این کشور زندگی، کار و تحصیل کند. یک فرد ایرانی پس از دریافت گرین کارت میتواند تحت شرایط افراد دارای اقامت، بدون هیچ مشکلی به ایران سفر کند و با همان کارت به آمریکا بازگردد. همانطور که پیشتر گفته شد، گرین کارت به مثابه ویزای دائم برای هر فرد میباشد. دولت آمریکا هر ساله از طریق قرعه کشی به 55.000 نفر از سرتاسر جهان گرین کارت اعطا میکند. هر ساله لیستی از کشورهایی که اتباعشان مجاز به شرکت در لاتاری هستند از سوی اداره مهاجرت آمریکا اعلام میشوند. کشور ما ایران نیز تا به امسال جزو کشورهای مجاز بوده است. معیار اینکه اتباع چه کشورهایی میتوانند در لاتاری شرکت کنند و چه کشورهایی نمیتوانند، بستگی به تعداد مهاجران آن کشور در ایالات متحده دارد. برای مثال اتباع کشورهای چین، کانادا، هندوستان، فیلیپین، برزیل و چند کشور دیگر اجازه شرکت در این قرعه کشی را ندارند، چرا که با توجه به اینکه آمریکا یک کشور مهاجر پذیر است، تعداد بسیار زیادی از اتباع این کشورها هر ساله از طرق دیگر به آمریکا مهاجرت میکنند. به واقع این لاتاری فرصتی برای کشورهایی است که هر ساله مهاجر کمتری به این کشور گسیل میدارند، تا از این طریق بتوانند موازنه ای بین نژاد و جمعیت مهاجران بوجود آورند. به همین دلیل این برنامه Diversity Visa Lottery (قرعه کشی ویزای گونه گونی) نام گرفته است.

طبق آمار منتشر شده، در حال حاضر حدود یک میلیون و چهارصد هزار ایرانی ساکن ایالات متحده میباشند که این رقم نسبت به مثلاً کشور چین با حدود چهار میلیون مهاجر خیلی کمتر است.

2- شرایط شرکت در لاتاری برای علاقه مندان به مهاجرت به آمریکا چیست؟

افرادی که میخواهند در این لاتاری شرکت کنند باید حداقل دو شرط زیر را داشته باشند:

  • سن 18 سال به بالا داشته باشند.
  • مدرک دیپلم یا بالاتر داشته باشند.

در صورتیکه زیر دیپلم هستند، بایستی دو سال سابقه کار تخصصی طی 5 سال اخیر داشته باشند. عنوان شغلی تخصصی شما بایستی منطبق با شرایط اداره کار ایالات متحده باشد. این شغل ها در شبکه اطلاعات شغلی آمریکا در Zone های مختلف دسته بندی شده اند و تخصص شما بایستی در Zone 4-5 باشد.

در صورتیکه دو شرط سن (18 سال) و مدرک تحصیلی حداقل دیپلم را دارید، میتوانید براحتی در این برنامه شرکت کنید.

3- ثبت نام لاتاری چه زمانی انجام میشود؟

ثبت نام رسمی هر ساله از اواسط مهر تا اواسط آبان از طریق وب سایت اداره مهاجرت انجام میشود. مرکز ما فرمهای ثبت نامی شما را دریافت کرده و پس از بررسی و تایید، برای ثبت نام در این تاریخ در نوبت قرار میدهد. چنانچه تمایل دارید از طریق این شرکت اقدام به ثبت نام نمایید، میتوانید از هم اکنون فرم های ثبت نام را تکمیل نمایید. در صورتیکه میخواهید مستقیماً از طریق سایت اداره مهاجرت اقدام به ثبت نام نمایید، از 10 مهر تا 14 آبان فرصت دارید با مراجعه به سایت www.dvlottery.state.gov ثبت نام خود را انجام دهید.

4- پروسه ثبت نام لاتاری به چه نحوی صورت میگیرد؟

تمامی پروسه ثبت نام به صورت آنلاین میباشد و هر فرد فقط یکبار مجاز به ثبت نام در لاتاری میباشد. در صورتیکه هر فرد بعنوان متقاضی اصلی بیش از یکبار ثبت نام کند، تقلب محسوب شده و از شرکت در لاتاری آن سال محروم خواهد شد. همچنین تنها فرم هایی در لاتاری شرکت داده میشوند که بدون نقص باشند. مدت زمان لازم برای تکمیل فرم ها 30 دقیقه میباشد.

5- مدارک لازم جهت شرکت در لاتاری گرین کارت چیست؟

برای ثبت نام در لاتاری بایستی فرم های مربوط به شرایط خودتان (مجرد، متاهل، مطلقه و بیوه) را تکمیل کنید. این فرمها حاوی اطلاعات فردی و تحصیلی شما میباشد. همچنین به همراه این فرم بایستی یک قطعه عکس نیز ارسال نمایید. از دوره 2021 داشتن پاسپورت الزامیست و متقاضیان اصلی هم باید حتماً پاسپورت معتبر برای ثبت نام داشته باشند.

6- عکس لاتاری چه شرایط دارد؟

یک قطعه عکس 5 در 5 (600 در 600 پیکسل)، با زمینه سفید که در آن فرد کاملاً رو به دوربین باشد.
برای بانوان ایرانی، تصاویر با حجاب قابل قبول میباشد.
در تصویر از هیچگونه کلاه، عینک آفتابی، و هر چیز غیر متعارفی که باعث پوشاندن سر و صورت باشد استفاده نشود.

تصاویر مناسب لاتاری گرین کارت آمریکا

برای تهیه این عکس، بهترین راه مراجعه به عکاسی و تهیه یک عکس جدید میباشد. از عکاس بخواهید فایل عکس شما را روی CD یا فلش مموری بزند و به شما بدهد.

7- چه افرادی از اعضای خانواده مجاز به شرکت در لاتاری هستند؟

  • افراد مجرد بالای 18 سال میتوانند به تنهایی در لاتاری شرکت کنند.
  • افراد متاهل میتوانند با همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سالشان در لاتاری شرکت کنند.
  • افراد متاهل، میتوانند دو بار در لاتاری شرکت کنند. یک بار یک فرم برای آقا پر شود و اطلاعات خانم در آن گنجانده شود. و یک بار خانم فرم را پر کند و اطلاعات آقا را در فرم خود بگنجاند. این کار قانونیست و میتواند شانس افراد متاهل را دو برابر کند.
  • افراد مجرد بین 18 تا 21 سال میتوانند هم به صورت انفرادی ثبت نام کنند و هم به همراه والدینشان. بدین ترتیب 3 بار در لاتاری شرکت کرده اند و این شانس برنده شدنشان را بیشتر میکنند. اگر هر یک از والدین برنده شوند، میتوانند به همراه آنها مهاجرت کنند.

یک فرد در صورت برنده شدن، فقط میتواند همراهان مجاز خود را که در زمان ثبت نام در لاتاری نامشان را در فرم آورده با خود ببرد.

8- آیا مدرک تحصیلی بالاتر شانس برنده شدن را بیشتر میکند؟

خیر! در صورتیکه ثبت نام صحیح انجام دهید، در لاتاری شرکت داده خواهید شد. بین کسی که حداقل مدرک را دارد با کسی که بالاترین درجه علمی و مدرک دانشگاهی دارد هیچ فرقی وجود ندارد.

9- سال گذشته چه تعداد فرم از ایران قبول شده اند؟

از بین 369،118 فرمی که در لاتاری ثبت شده اند (تعداد فرم هایی که مردود شده اند مشخص نیست)، 6،029 فرم از ایران پذیرفته شده اند.

10- هزینه ثبت نام در لاتاری چقدر است؟

ثبت نام در لاتاری گرین کارت توسط خود متقاضی از طریق سایت اداره مهاجرت در تاریخ های ذکر شده رایگان میباشد و هیچ هزینه ای ندارد.

11- علت دریافت هزینه از طریق «بهسا تراول» جهت ثبت نام در لاتاری چیست؟

همانطور که پیشتر گفته شد، ثبت نام در لاتاری رایگان میباشد. اما در عین حال هیچ بررسی اولیه ای روی اطلاعات ثبت شده شما در آن سایت انجام نمی شود، و در صورتی که کوچکترین اشکالی در اطلاعات ثبت شده وجود داشته باشد، در لاتاری شرکت داده نخواهید شد. امکان ویرایش اطلاعات نیز در سایت اداره مهاجرت وجود ندارد. همچنین این سایت فقط برای ثبت نام متقاضیان در بازه زمانی یک ماه باز است و دیگر پاسخگوی کاربران نیست. در عین حالیکه ثبت نام در لاتاری کار خیلی پیچیده ای نیست، اما دقت به جزئیات، شانس شما را برای مردود اعلام نشدن، بیشتر میکند. افراد زیادی در دنیا ثبت نام خود را به موسساتی نظیر مرکز ما میسپارند تا با استفاده از تخصصشان، ثبت نام صحیح را برایشان انجام دهند.مرکز ما با سابقه بسیار خوب (از سال 2003 تا کنون)، در تمامی طول سال برنامه های مدونی برای ارائه خدمات به کاربرانش دارد که جزئیات این خدمات بی نظیر را میتوانید در اینجا مطالعه نمایید.

12- برخی سایت ها بسته های ثبت نامی 2 ساله، 3 ساله، 4 ساله و… با تخفیف های مشخص دارند. چرا شرکت شما از این نوع بسته ها ارائه نمیدهد؟

با توجه به اینکه هر ساله اتباع کشورهای مجاز جهت ثبت نام در لاتاری گرین کارت از سوی اداره مهاجرت آمریکا اعلام میشوند، ممکن است نام اتباع ایران در سالهای آتی در این لیست نباشد و ایرانی ها دیگر اجازه شرکت در لاتاری را نداشته باشند. بنابراین دریافت هزینه های ثبت نام برای سالهای بعد که تکلیف شان هنوز مشخص نشده است، کاری منطقی به نظر نمیرسد. ضمن اینکه ما در قبال هزینه های واریزی کاربران جهت ثبت نام در لاتاری مسئولیت داریم و به راحتی نمیتوانیم بابت چیزی که هنوز اتفاق نیافته و معلوم نیست اتفاق بیافتد، هزینه ای دریافت کنیم.

13- پس از ثبت نام چه مدرکی برای ما مبنی بر انجام ثبت نام قطعی ارسال میشود؟

بلافاصله بعد از اینکه ثبت نام در سایت اداره مهاجرت با موفقیت انجام شد، یک صفحه با اطلاعات فرد ثبت نام شده ظاهر میشود که اطلاعات زیر در آن درج شده است:

  • ساعت و تاریخ دقیق ثبت نام در لاتاری
  • نام و نام خانوادگی فرد ثبت نام شده
  • سال تولد فرد متقاضی
  • شماره تاییدیه ثبت نام (کانفرمیشن نامبر)
  • امضای دیجیتالی 40 رقمی منحصر به فرد
نمونه رسید ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

نمونه رسید ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

14- زمان اعلام نتایج لاتاری؟

نتایج لاتاری هر ساله در تاریخ 1 می (13 اردبیهشت) از طریق سایت اداره مهاجرت اعلام میشود. اینکار تنها از طریق سایت اداره مهاجرت به صورت آنلاین و با ارائه کد رهگیری (Confirmation Number) منحصر به فرد صورت میگیرد.

15- از کجا بفهمیم برنده لاتاری شده ایم؟

در تاریخ ذکر شده با مراجعه به سایت اداره مهاجرت، با وارد کردن کانفرمیشن نامبر صفحه ای باز خواهد شد که نتیجه را مشخص میکند. در صورت قبولی اطلاعات شما به همراه یک بارکد و کیس نامبر (Case Number) نمایش داده میشود. این کیس نامبر، شماره پرونده شما میباشد که توسط آن تا دریافت گرین کارت به پرونده شما رسیدگی میشود.

16- من ایمیلی دریافت کرده ام مبنی بر اینکه در لاتاری برنده شده ام. آیا این صحت دارد؟

خیر! به هیچ وجه به ایمیل هایی که در زمان های خاص مبنی بر اینکه در لاتاری برنده شده اید اطمینان نکنید، حتی اگر تمامی اطلاعات شما را در آن ایمیل ذکر کرده باشند. تنها مرجع اعلام نتایج لاتاری همان سایت اداره مهاجرت میباشد که در آیتمهای بعدی به آن اشاره شده است. ایمیل هایی که برای شما ارسال میشود، تقلبی بوده و درخواست مبالغی هنگفت را میکنند که مثلاً به حسابی در انگلستان یا هر کشور دیگر واریز شود. در صورت واریز چنین مبالغی دیگر نه به آنها دسترسی خواهید داشت، نه میتوانید پولتان را پس بگیرید.

17- آیا از شرکت شما کسانی هم برنده شده اند؟

بله! این مرکز هر ساله فرم های بسیاری را در لاتاری گرین کارت از طرف کاربران ایرانی از داخل و خارج از کشور در لاتاری ثبت نام میکند و هر سال نیز برندگان خوش شانسی دارد. با توجه به اینکه این مرکز خدمات بعد از قبولی به کاربران خود ارائه میدهد، این تضمین را میدهد که ثبت نام 100% صحیح را انجام میدهد.

18- اکنون برای ثبت نام از طریق «بهسا تراول» آماده هستم. چکار باید بکنم؟

شرایط دقیق تهیه تصویر مناسب جهت ثبت نام در لاتاری را اینجا مطالعه نمایید.

  • پس از تهیه تصویر، به قسمت «ثبت نام» مراجعه نمایید و فرم های مربوط به شرایط خود را تکمیل نمایید.
  • پس از تکمیل فرم ها و ارسال موفق آنها، منتظر باشید تا نتیجه بررسی اطلاعاتتان به آدرس ایمیل و شماره موبایلتان ایمیل و SMS شود.
  • در صورتیکه مدارکتان تایید شود، ایمیلی حاوی تایید مدارک دریافت خواهید کرد مبنی بر واریز هزینه های ثبت نام. در صورت عدم تایید مدارک، ایمیل رفع نقص را دریافت خواهید کرد.
  • پس از تایید مدارک و ثبت نام نهایی، فرمهای شما در نوبت ثبت نام قرار گرفته و در روز های تعیین شده در سایت اداره مهاجرت ثبت نام خواهید شد.

19- آیا برای برندگان لاتاری نامه ای به آدرس پستی شان ارسال میشود؟

خیر! طی چند سال گذشته دیگر اطلاع رسانی مکاتبه ای از طریق نامه انجام نمیگیرد و تا زمان دریافت ویزا، هیچگونه نامه ای به آدرس تان ارسال نمیشود. تنها مرجع جهت اطلاع از نتایج لاتاری سایت اداره مهاجرت و قسمت اعلام نتایج به نشانی www.dvlottery.state.gov/ESC میباشد.

20- پس از قبولی چه مدت طول میکشد تا ویزای مهاجرت بگیریم؟

پس از قبولی در لاتاری، و مشاهده نامه قبولی و کیس نامبر، شما بایستی در اسرع وقت نسبت به تکمیل فرم های DS-260 مخصوص برندگان لاتاری اقدام نمایید. این فرم ها در بردارنده هویت فرد شرکت کننده و همراهان قانونی ایشان در لاتاری میباشد. پس از ارسال فرم ها، بایستی منتظر اعلام زمان مصاحبه از طریق ایمیل که به آدرس ایمیلتان ارسال میشود باشید. در این حین بایستی مدارک خودتان را آماده کرده و ترجمه رسمی کنید. این مدارک شامل ترجمه شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی، گواهی سابقه شغلی، مستندات مالی و… میباشد.

همچنین بایستی مدارک پزشکی و واکسیناسیون های خواسته شده را تهیه کرده در زمان مقتضی ارسال نمایید.

معمولاً زمان دعوت به مصاحبه بین 6 تا 12 ماه بعد از اعلام نتایج میباشد. مصاحبه ها در نزدیکترین سفارت ایالات متحده به محل اقامتتان انجام میشود. دریافت ویزا پس از مصاحبه به شرایط مختلف، بستگی دارد. در صورت تایید مدارکتان، یک ویزای 6 ماهه به شما داده میشود که طی آن میتوانید به آمریکا سفر کنید. معمولاً 15 روز بعد از اولین ورودتان به آمریکا و طی یک سری مراحل قانونی، گرین کارت شما و اعضای خانواده تان صادر می شود.

جهت اطلاع از خدمات ویژه ما برای برندگان لاتاری، به بخش مخصوص برندگان مراجعه نمایید.

21- چه امکاناتی در اختیار افرادی که در لاتاری برنده میشوند و مهاجرت میکنند قرار داده میشود؟ (کار، تحصیل، مسکن و …)؟

دولت ایالات متحده هیچ تضمین و تعهدی بابت دادن کار، مسکن و سایر تسهیلات ویژه به مهاجرین نمیدهد. این شما هستید که میخواهید مهاجرت کنید و دولت آمریکا این فرصت را در اختیار شما قرار میدهد که از طریق لاتاری به آسانترین نحو ممکن به این کشور مهاجرت کنید. باقی دیگر انتخاب شماست. یقیناً زندگی در آمریکا آرزوی خیلی هاست. اما آیا توانایی زندگی در آمریکا را دارید؟ آیا فکر میکنید میتوانید در آنجا کار پیدا کنید؟ آیا برای ماه های اول که هنوز کاری پیدا نکرده اید، میتوانید پشتوانه مالی جور کنید؟ پاسخ این سوالات نزد شماست.
هدف ما منصرف کردن شما از فکر کردن به مهاجرت به آمریکا نیست، اما بهر حال مهاجرت مشکلاتی دارد که هر شخص بایستی با فکر و منطق با آن روبرو شود. دولت آمریکا همانند سایر شهروندان با شما برخورد خواهد کرد و هیچ گونه امتیاز ویژه ای برای مهاجران قائل نیست.

22- برتری شرکت شما نسبت به سایرینی که در این زمینه فعالیت میکنند چیست؟

در زیر بخشی از خدمات منحصر بفرد این شرکت را مشاهده بفرمائید. جهت مطالعه شرح کامل این خدمات، لطفاً اینجا بروید.

  • راهنمای کاملاً فارسی شرکت در لاتاری
  • وسواس فوق العاده در تایید مدارک و ثبت نام آنها
  • پشتیبانی از برندگان و همراهی آنها تا دریافت گرین کارت
  • تنها مرکز ارائه دهنده ضمانت بازگشت پول
  • پشتیبانی بسیار فعال و پاسخگو
  • خبرنامه منحصر بفرد و رایگان
  • سیستم پرداخت آنلاین
  • ثبت نام به موقع
  • ارائه سابقه کاری و رفرنس از برندگان این مرکز