راهنمای برندگان لاتاری گرین کارت

ضمن عرض تبریک به شما برنده گرامی از شما دعوت میکنیم متن زیر را که مشخصاً برای برندگان لاتاری گرین کارت آمریکا تهیه شده است با دقت مطالعه نموده و مناسب با شرایط خودتان اقدام کنید.

 

آمار برندگان لاتاری ۲۰۱۸

مطابق آمار منتشر شده در ویزا بولتن ماه جولای ۲۰۱۷، آمار ثبت نام کنندگان و برندگان لاتاری ۲۰۱۸ به شرح زیر میباشد:

تعداد ثبت نام های صحیح کل دنیا: ۱۴,۶۹۲,۲۵۸
تعداد برندگان اعلام شده: ۱۱۵,۹۶۸
تعداد برندگان از قاره آسیا: ۱۵,۹۹۷
تعداد برندگان ایرانی : ۴,۵۰۰
تعداد ویزاهایی که صادر خواهد شد: ۵۰,۰۰۰
زمان اتمام برنامه DV-2018: سی ام سپتامبر ۲۰۱۸

طبق روال هر ساله، بالغ بر ۱۰۰ هزار فرم برنده لاتاری اعلام میشوند، که از این تعداد در نهایت تنها ۵۰,۰۰۰ فرم موفق به دریافت ویزا خواهند شد. یقیناً برندگان ایرانی نیز تابع این قاعده بوده و تنها ۷% مجموع فرم های برنده شده از هر کشور امکان دریافت ویزا را خواهند داشت که در عمل مجموعاً ۳,۵۰۰ فرم میباشد. بنابراین اولویت با افرادیست که فرم ها را با دقت تکمیل نموده و مدارک را بموقع تهیه و ارسال کنند. به خاطر داشته باشید دقت و زمان بندی مناسب در تهیه مدارک و ارسال آنها و حضور به موقع در سفارت تاثیر بسیار زیادی در موفقیت شما در دریافت ویزا دارد.

مراحل برندگان لاتاری

پس از مشاهده نامه قبولی در لاتاری از طریق وب سایت http://www.dvlottery.state.gov/ESC و اطلاع از کیس نامبر (Case Number) و محل مصاحبه (در آنکارا، ارمنستان یا ابوظبی برای ایرانیان داخل کشور، و نزدیکترین سفارت به محل اقامت شما در خارج از کشور)، اکنون زمان احراز هویت و تکمیل فرم های مربوط به برندگان لاتاری تا دریافت گرین کارت آمریکاست. 

مدیکال و واکسیناسیون

سفارت برای تمامی افراد حاضر در سفارت جهت انجام مصاحبه، نیاز به تایید مدارک پزشکی توسط پزشک معتمد سفارت (Panel Physician) دارد. مدارک پزشکی شما تنها در صورتی کامل خواهد شد که پزشک سفارت معاینات تکمیلی را انجام داده و کارت واکسیناسیون ایران را تایید نماید.

تهیه و ترجمه مدارک برای سفارت

 برندگان لاتاری باید مدارک Civil Document ها را تهیه و ترجمه کرده و در زمان مصاحبه در سفارت ارائه شوند. تهیه این مدارک اهمیت بسیار بالایی دارد و هر گونه نقصی در پرونده منجر به به تعویق افتادن پروسه در سفارت میشود و ممکن است بعلت عدم وجود زمان کافی جهت تهیه مجدد آنها از دریافت ویزا باز بمانید.

تکمیل فرم DS-260 برندگان لاتاری 

برندگان لاتاری گرین کارت پس از مشاهده نامه قبولی، بایستی در اسرع وقت اقدام به تکمیل فرم DS-260 نمایند. این فرم حاوی اطلاعات کاملی از شرایط فعلی افراد و سوابق تحصیلی و شغلی گذشته شان میباشد.  عدم تکمیل آن به معنای عدم تمایل به ادامه مراحل و تعیین وقت سفارت و متعاقباً عدم دریافت گرین کارت میباشد.

دریافت ویزای آمریکا

برندگان لاتاری گرین کارت یه خاطر داشته باشند که مدت اعتبار ویزای آمریکا معمولاً ۶ ماهه است اما به نسبت اعتبار مدیکال و معاینات پزشکی متقاضی ممکن است کمتر از ۶ ماه نیز باشد. تا قبل از اتمام اعتبار ویزا بایستی وارد آمریکا شوید. هزینه صدور گرین کارت در حال حاضر ۲۲۰ دلار  میباشد که میتوانید قبل از سفر به آمریکا و یا بعد از ورود هزینه را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

مصاحبه سفارت برندگان لاتاری

پس از اینکه پرونده شما وارد مرحله روال اداری یا به اصطلاح کارنت شد، از محل و تاریخ دقیق مصاحبه در سفارت مطلع خواهید شد. به خاطر داشته باشید حضور به موقع در سفارت حائز اهمیت بسیار بالاییست. سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از ساعت تعیین شده در محل سفارت حاضر شوید.

 

 گواهی تمکن مالی و اسپانسر

از مهمترین مدارکی که برندگان لاتاری بایستی به همراه سایر مدارک به سفارت ارائه دهند، گواهی تمکن مالی است. اثبات تمکن مالی میتواند از طریق حساب بانکی، ارزش گذاری ملک، پیشنهاد شغلی و یا گرفتن اسپانسر باشد. هدف از این کار اثبات توان مالی متقاضی جهت زندگی در آمریکا میباشد تا از سربار دولت شدن جلوگیری شود.

هشدار:

این کاملاً طبیعی است که برندگان لاتاری گرین کارت در روزهای اول بعد از اطلاع از قبولیشان بسیار هیجان زده و مضطرب با ما تماس میگیرند و به هر نحوی که شده میخواهند در اسرع وقت کارشان انجام شود. موارد بسیاری را دیده ایم که هیجان قبولی اجازه ارزیابی دقیق شرایط کنونی شان را نداده و اصرار به تکمیل فرم های DS-260 در همان روزهای اول را داشته اند و نگران اتمام زمان و یا عقب ماندن از سایرین بودند و گاهاً این موضوع منجر به بروز نواقصی در فرمهایشان شده است. این نکته را به خاطر داشته باشید که کیس نامبر شما حکم سیستم نوبت دهی را دارد و تکمیل فرم در روزهای اول هیچ تاثیری در زمان اعلام مصاحبه در سفارت ندارد. بنابرین سعی کنید آرامش تان را حفظ کرده و فریب تبلیغات هیجانی سود جویان را نخورید و در کمال آرامش تصمیم بگیرید.

در صورتیکه از نحوه تکمیل فرم ها و ادامه روند مربوط به برندگان لاتاری گرین کارت اطلاع کافی ندارید، میتوانید از مشاوره کارشناسان و مشاوران برجسته «بهسا تراول» بهره مند شوید. این مرکز با تکیه بر تجربه چندین ساله خود در همراهی برندگان لاتاری از ابتدای اطلاع از برنده شدنشان تا دریافت ویزا، مشاوری مناسب جهت کاهش استرس های شما در تهیه مدارک و حضور در سفارت میباشد. سالانه تعداد محدودی از برندگان ایرانی لاتاری توسط خدمات تخصصی این مرکز پذیرفته و موفق به دریافت ویزا و ورود به کشور آمریکا میشوند.

شرح خدمات «بهسا تراول» برای برندگان لاتاری:

  • تکمیل فرم های DS-260 برندگان
  • تشکیل پرونده برای برندگان لاتاری جهت پیگیری امور مربوط به تهیه مدارک
  • اطلاع رسانی نسبت به کیس های کارنت شده هر ماه و ارائه راهنمایی های لازم بواسطه ویزا بولتن ها منتشر شده
  • تهیه چک لیست مدارک سفارت و ارائه زمانبندی جهت تهیه به موقع آنها
  • پیگیری های لازم جهت مشخص شدن وقت مصاحبه سفارت و ارائه راهکار جهت رفع اشکالات احتمالی
  • ارائه راه کار جهت حل مشکلات منطبق با شرایط برندگان (تغییر زمان یا مکان مصاحبه، ازدواج پس از قبولی، بچه دار شدن و…)
  • ارائه راه کارهای مربوط با تهیه مستندات مالی و تهیه فرم های مربوط به اسپانسر مالی در ایالات متحده
  • ارائه لیست واکسن ها و معاینات پزشکی مورد تایید انستیتو پاستور ایران
  • رزرو وقت پزشک معتمد سفارت در خارج از ایران جهت انجام معاینات پزشکی
  • مکاتبه با سفارت، کلینیک و پزشک معتمد سفارت جهت دریافت راهنمایی های احتمالی در خصوص پرونده متقاضی
  • برگزاری جلسات مشاوره تلفنی و حضوری جهت بررسی شرایط و وضعیت پرونده متقاضی
  • ارائه مشاوره های لازم جهت آشنایی با سفارت و نحوه برگزاری مصاحبه
  • عضویت در سیستم CSC جهت تعیین محل دریافت مدارک (پیکاپ پاسپورت و ویزا) بعد از مصاحبه
  • پیگیری وضعیت پرونده پس از انجام مصاحبه و ارائه راهنمایی های بعدی تا اعلام نتیجه Administrative Processing
  • عضویت در سیستم ELIS جهت پرداخت هزینه صدور گرین کارت
  • ارائه راهنمایی های نهایی جهت ورود به آمریکا و دریافت گرین کارت

 پرسش و پاسخ برندگان لاتاری

 

آیا واقعاً برنده لاتاری شده ام؟

در صورتیکه از طریق سایت http://www.dvlottery.state.gov/ESC اطلاعات ثبت نامی خود نظیر Confirmation Number، سال تولد، و نام خانوادگی خود را وارد نموده و با تصویر بالا مواجه شده اید، بله شما جزو برندگان لاتاری گرین کارت آمریکا هستید.

مراحل بعد از قبولی در لاتاری چیست؟

پس از اطمینان از قبولی، بایستی فرم های مهاجرتی DS-260 را تکمیل و ارسال نموده و منتظر زمان مصاحبه باشید. سپس مدارک لازم را جهت ارائه به سفارت آماده کرده و در زمان تعیین شده در سفارت حاضر شوید. در صورت کامل بودن مدارک و تایید صلاحیت شما از طرف سفارت، ویزای شما صادر خواهد شد.

همراهان من برای دریافت گرین کارت چه کسانی هستند؟

تمامی افرادی که در زمان ثبت نام تان مجاز به وارد کردن نامشان به عنوان زیر مجموعه شما بودید مانند همسر و فرزندان.

امکان واگذاری امتیاز قبولی در لاتاری را دارم؟

خیر! هیچ کس امکان واگذاری قبولی در گرین کارت به دیگری را ندارد.

کیس نامبر چیست؟

کیس نامبر (Case Number) شماره ایست که به فرد برنده شده داده میشود که در واقع شماره پرونده ایشان میباشد. در تمامی مراحل این شماره مرجع بررسی اطلاعات و استعلام شما از KCC میباشد.

منظور از کارنت شدن چیست؟

کارنت شدن کیس، یعنی تعیین زمان رسیدگی به پرونده و حضور افراد ذینفع آن در سفارت جهت بررسی مدارک و انجام مصاحبه. هر ماه تعداد افرادی که از هر نوع ویزا کارنت میشوند، در ویزا بولتن های وزارت امور خارجه منتشر میشود.

ویزا بولتن چیست؟

ویزا بولتن اطلاعیه ایست که اواسط هر ماه میلادی توسط وزارت امور خارجه (اداره مهاجرت) منتشر میشود که در آن شرایط و اطلاعات مربوط به پرونده های در دست بررسی و یا کارنت شده هر دوره اعلام میگردد.

کلیرنس چیست؟

کلیرنس یا همان Administrative Processing پروسه ایست که  پس از انجام مصاحبه طی آن شما بایستی در انتظار بررسی سوابق و یا تایید صلاحیت جهت دریافت ویزای مهاجرتی آمریکا باشید. این دوره معمولاً از ۶ هفته به بالا میباشد و پس از آن در صورت تایید صلاحیت، از طریق سایت سفارت از نتیجه آن مطلع خواهید شد.

پس از دریافت ویزا، چه مدت زمان هست برای رفتن به آمریکا؟

در صورتیکه تایید صلاحیت شدید و ویزای شما صادر شد، معمولاً این ویزا ۶ ماهه خواهد بود و شما در زمان اعتبار ویزا و قبل از انقضای آن بایستی یک بار به آمریکا سفر کنید و برای دریافت گرین کارت تان اقدام نمایید.