گرین کارت آمریکا

گرین کارت آمریکا

گرین کارت چیست؟

گرین کارت مجوز اقامت دائم در امریکاست که دارنده آن با در اختیار داشتن این کارت کلیه حقوق شهروندی ایالات متحده امریکا اعم از تحصیل، کار و زندگی را به دست می آورد. همچنین می تواند آزادانه و بدون نیاز به اخذ ویزا به آمریکا رفت و آمد کند.
گرین کارت به مانند ویزایی طولانی مدت برای شما تلقی خواهد شد. به شما فرصت اقامت و کار دائمی در آمریکا خواهد داد. بعد از این که ۵ سال از اقامت شما در آمریکا گذشت، قادر خواهید بود برای دریافت شهروندی (Citizenship) آمریکا اقدام نمایید. در همان حین مانند هر فرد دیگر، میتوانید کار کنید، کودکان خود را به مدرسه بفرستید، خانه بخرید و هر آنچه که یک شهروند آمریکایی اجازه انجام آنرا خواهد داشت، به جز حق رای داشته باشید.

برنامه لاتاری گرین کارت چیست؟

دولت آمریکا همه ساله از طریق قرعه کشی به ۵۵,۰۰۰ نفر از سراسر دنیا گرین کارت اعطا میکند.
در صورتی که در این قرعه کشی برنده شوید، میتوانید به همراه خانواده تان به طور دائمی در آمریکا اقامت داشته و کار کنید. لاتاری گرین کارت بهترین فرصت را در اختیار شما قرار میدهد تا به رویاهایتان جامه عمل بپوشانید و زندگی کاملاً جدیدی را در آمریکا شروع کنید.

این قرعه کشی به واقع فرصتی باور نکردنی برای افرادیست که رویای مهاجرت به آمریکا را در سر می پرورانند، اما نمی توانند یا نمی خواهند درگیر کندی سرعت، هزینه زیاد، و فرایند نامطمئن مهاجرت شوند.

قرعه کشی تماماً توسط برنامه های کامپیوتری مخصوص اینکار و به صورت تصادفی انجام می گیرد. به طوری که هیچ گونه سهمیه بندی بین اتباع کشورهای شرکت کننده در نظر گرفته نمی شود.

شرایط عمومی لاتاری

  • داشتن تابعیت یکی از شرکت های مجاز شرکت کننده در لاتاری (تا به این دوره کشور ایران نیز جزو کشورهای مجاز بوده است)
  • داشتن مدرک 12 سال تحصيل کامل (معادل دیپلم) يــا دو سـال سابقه کار در طی 5 سال گذشته که این شغل نیاز به حداقل دو سال آموزش داشته باشد.

شرایط سنی لاتاری

  • سن متقاضی باید حداقل 18 سال بوده و محدودیت حداکثر سن وجود ندارد.
  • تا سن 17 سالگی می بایست همراه والدین یا قیم قانونی شرکت کرد و از 17 تا 21 سالگی هم می توان به همراه والدین و هم به تنهایی شرکت کرد. (جهت کسب شانس مضاعف). به این صورت که فرد متقاضی یک بار به عنوان متقاضی اصلی یک فرم مجردی ثبت میکند و رسید دریافت میکند و پس از آن میتواند به همراه والدین نیز شرکت کند.
  • کسانی که زیر 18 سالگی موفق به اخذ دیپلم متوسطه شده اند می توانند در قرعه کشی به تنهایی شرکت کنند.
    در زمان ثبت نام داشتن پاسپورت الزامی نمی باشد. (افراد بدون گذرنامه نیز امکان شرکت دارند.)

شرایط تاهل در لاتاری

  • در صورتی که مجرد هستید و بالای 21 سال سن دارید، حتماً باید کیس مجردی را تکمیل کنید.
  • اگر ازدواج کرده اید، اما اطلاعات ازدواج تان به صورت رسمی ثبت نشده است، باید به صورت مجردی ثبت نام کنید. ثبت نام افرادی که نامزد یا دوست هستند و هنوز ازدواج رسمی نکرده و ثبت نکرده اند، تنها به صورت مجردی امکان پذیر است. پس از قبولی فرد مجرد، امکان ازدواج و گرفتن ویزا برای همسر نیز وجود دارد.
  • افراد متاهل باید حتماً به همراه همسر ثبت نام کنند و امکان ثبت نام مجزا و مجردی وجود ندارد. در صورتی که هر دو فرد مدرک تحصیلی بالای دیپلم داشته باشند، میتوانند جهت افزایش شانس برنده شدن، دو فرم مجزا که در هر دو فرم اطلاعات همسر قید شده باشد شرکت کنند. در صورتی که متاهل هستید و اطلاعات همسرتان را وارد نمیکنید، بدون شک در صورت قبولی و مراجعه به سفارت، کیس شما مردود اعلام خواهد شد و به هیچ عنوان ویزا تعلق نخواهد گرفت.
  • در صورتی که فرزند زیر 21 سال دارید، در زمان ثبت نام ثبت اطلاعات آنها نیز الزامیست. در صورتی که برنده لاتاری شوید ولی در زمان ثبت نام اطلاعات فرزندتان را فرم ثبت نکرده اید، کیس شما مردود اعلام خواهد شد.
  • اگر فرزند شما پس از ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا به دنیا آمد و کیس شما برنده لاتاری شد، با ارائه مدارک مربوطه به سفارت در زمان مصاحبه، امکان دریافت ویزا برای شما و فرزندتان وجود خواهد داشت.

شرایط تحصیلی لاتاری

  • برای شرکت در لاتاری شرط داشتن حداقل مدرک دیپلم الزامیست. مدرک دیپلم معادل 12 سال تحصیل و اتمام دوره دبیرستان میباشد. ارائه مدرک تحصیلی در زمان ثبت نام در لاتاری الزامی نمیباشد و تنها در زمان قبولی باید به همراه سایر مدارک به سفارت تحویل گردد.
  • مدرک دیپلم حداقل مدرک مورد نیاز میباشد و در زمان ثبت نام مدارک بالاتر از دیپلم امتیاز محسوب نمیشود.

شرایط شغلی لاتاری

  • برای شرکت در لاتاری، شرط شغلی وجود ندارد و تنها شرایطی که در بالا ذکر شد الزامی هستند.
  • تنها در صورتی که مدرک تحصیلی حداقل دیپلم را ندارید اما دو سال سابقه کار طی 5 سال گذشته که در بین مشاغل اولیت دار زون (zone) کاری 4 به بالا باشد را دارید، شانس دریافت ویزای پس از قبولی در لاتاری را خواهید داشت. این مشاغل را میتوانید در آدرس onetonline.org مطالعه نمایید.

زمان ثبت نام رسمی لاتاری

زمان ثبت نام لاتاری گرین کارت در سایت اداره مهاجرت آمریکا (www.dvlottery.state.gov) معمولاً ما بین ۱۱ مهر الی ۱۳ آبان هر سال به مدت یک ماه می باشد. ثبت نام از طریق وب سایت اداره مهاجرت رایگان انجام میشود.
پس از اتمام مراحل ثبت نام، یک کد تاییدیه ثبت نام (Confirmation Number) به شما داده میشود که ملاک ثبت نام شما بوده و برای اطلاع از نتایج لاتاری از این کد استفاده خواهید کرد.

زمان اعلام نتایج لاتاری گرین کارت

بعد از این که مراحل ثبت نام را با موفقیت سپری کردید و بعد از اتمام مهلت ثبت نام، دولت آمریکا تمامی مدارک ارسالی به سایت را مورد بررسی قرار خواهد داد و در صورت احراز تمامی شرایط، آنها را برای شرکت قرعه کشی آماده خواهد کرد. قرعه کشی 1 می هرسال صورت می گیرد.

نحوه اطلاع از قبولی در لاتاری

در زمان اعلام نتایج (اردیبهشت ماه) با مراجعه به آدرس www.dvlottery.state.gov/ESC و با استفاده از کد تاییدیه ثبت نام میتوانید از قبولی یا عدم قبولی خود مطلع شوید.

پس از برنده شدن در لاتاری

در صورت قبولی و پس از دریافت نامه قبولی از سایت فوق و اطلاع از کیس نامبر (Case Number) و محل مصاحبه (سفارت آمریکا در آنکارا یا ابوظبی)، اکنون زمان تکمیل فرم های مربوط به اطلاعات فرد برنده شده و همراهان او تا دریافت ویزای اقامت دائم در آمریکاست. دو فرم وجود دارند که شما باید هر دوی آنها را تکمیل نموده و برای کنسولگری کنتاکی ارسال کنید و بعد از آن منتظر دعوتنامه جهت دعوت به سفارت و انجام مصاحبه شوید.

پس از انجام مصاحبه، در صورت واجد شرایط بودن از نظر سفارت، معمولاً یک ویزای 6 ماهه روی پاسپورت شما میخورد که میتوانید طی این مدت به آمریکا سفر کنید.

دریافت گرین کارت

با ارائه مدارک لازم و انجام مصاحبه، در صورت عدم بروز مشکل، ویزای شما در کشور محل سفارت روی گذرنامه تان تحویل شما داده میشود که اعتبار آن معمولاً 6 ماه میباشد. پس از دریافت ویزا و سفر به آمریکا، 15 روز تا یک ماه طول میکشد تا گرین کارتتان را دریافت کنید.
اقامت خوبی را در ایالات متحده برای شما آرزومندیم.

مدارک لازم جهت ثبت نام لاتاری

  • اطلاعات فردی طبق پاسپورت و یا معادل آن
  • تهیه تصویر مناسب لاتاری
  • اطلاعات فوق برای تمامی افرادی که قصد ثبت نام به همراه شما دارند مورد نیاز است. جهت ثبت نام این آدرس مراجعه نمایید.

شرایط تصویر ارسالی جهت ثبت نام

(اطلاعات کاملتر)

ابعاد عکس و زمینه عکس
یک عکس 5*5 که طی یک سال اخیر گرفته شده باشد.
زمینه عکس باید سفید و یا روشن باشد.

ظاهر فرد در عکس
– عکس بایستی رنگی باشد.
– فرد کاملاً مستقیم و رو به دوربین بنشیند. در عکس هایی که در ایران گرفته میشوند فرد معمولاً زاویه دار مینشیند اما در تصویر مورد نظر جهت ثبت نام در لاتاری بایستی کاملاً رو به دوربین باشید.
– سر کاملاً رو به دوربین باشد. نه رو به بالا و نه رو به پایین یا طرفین باشد.
– اندازه سر در عکس به حالت نرمال باشد. نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد.
– زمینه عکس سفید یا روشن باشد.
– در صورت استفاده از عینک، انعکاس نور در آن نمایان نباشد.
– از کلاه در عکس استفاده نشود حتی برای کودکان.
– عکس خانم ها میتواند با حجاب باشد. اما گردی صورت باید کاملاً نمایان باشد.

قالب عکس مورد تایید اداره مهاجرت آمریکا

نمونه ای از یک تصویر استاندارد و مناسب جهت شرکت دادن در لاتاری آمریکا

 مزایای شرکت در لاتاری گرین کارت آمریکا از طریق «بهسا تراول»

راهنمای کاملاً فارسی شرکت در لاتاری
با استفاده از اطلاعات کاملاً فارسی که در وب سایت این مرکز فراهم شده است، متقاضیان عزیز میتوانند با صرف اندک زمان ممکن، به تمامی اطلاعات مورد نظر خود در رابطه با نحوه ثبت نام و مدارک لازم جهت شرکت در لاتاری گرین کارت دست یابند.

– ارائه مشاوره و بررسی مدارک
شما ابتدا فرم های مرتبط با شرایط خود را در وب سایت به صورت آنلاین تکمیل کرده و برای ما ارسال میکنید. بلافاصله بعد از دریافت اطلاعات، مدارک شما توسط کارشناس مربوطه بررسی شده و ایرادات احتمالی به آدرس ایمیلتان ارسال گردیده و از شما درخواست میشود نسبت به رفع آن اقدام نمایید.
این عمل به دفعات و تا حصول نتیجه نهایی تکرار میشود.

– قابلیت انجام تغییرات در اطلاعات ارسالی از طرف متقاضی در تمام طول ۳۶۵ روز سال
به علت این که سایت یک گرین کارت در تمامی روزهای سال به صورت فعال اقدام به ثبت نام و بررسی مدارک ارسالی از سوی متقاضیان می نماید، هر گونه تغییر در اطلاعات ارسالی تا پیش از انجام ثبت نام نهایی در سایت رسمی ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا قابل انجام می باشد.

– ثبت نام به موقع
شما نگران زمان ثبت نام در سیستم قرعه کشی نخواهید بود. مادامیکه شما از سرویس ثبت نام این سایت استفاده میکنید، به شما اطمینان میدهیم که ثبت نام شما سر وقت انجام خواهد گرفت.

– شرایط پرداخت هزینه های آسان (پرداخت آنلاین و واریز به حساب)
به علت حضور ما در ایران، و همچنین اختصاصی بودن این سرویس برای ایرانیان داخل کشور، تمامی هزینه های ثبت نام از طریق شعب بانکهای ذکر شده در بخش هزینه های ثبت نام به آسانی قابل واریز می باشد. تنها در عرض کمتر از یک روز کاری تمامی مراحل تکمیل فرم ثبت نام، واریز هزینه ها و ارسال فیش پرداختی انجام پذیر است.

– پیگیری نتایج لاتاری و اطلاع به موقع به برندگان لاتاری
در زمان اعلام نتایج از طرف سایت اداره مهاجرت آمریکا، تمامی کاربرانی که اقدام به ثبت نام از طریق وب سایت یک گرین کارت کرده اند، با ارسال ایمیل و SMS از طرف مرکز از قبولی شان مطلع میشوند. همچنین آنها میتوانند با شماره تاییدیه ای که در زمان ثبت نام دریافت کرده اند شخصاً نیز اقدام به مشاهده نتایج نمایند.

– پس از قبولی
بهسا تراول با تکیه بر تجارب سالهای گذشته، همچنان آماده ارائه هرگونه مشاوره و خدمات در زمینه تکمیل فرمهای مرحله بعد از قبولی و ارسال آن به مرکز کنسولی کنتاکی میباشد. شرح خدمات مشاوره ای این مرکز برای برندگان لاتاری را اینجا مطالعه نمایید.

 

ثبت نام لاتاری