لاتاری 2021 که توسط دولت آمریکا در سال 2019 برگزار میشود اولین سالی است که داشتن پاسپورت معتبر را برای شرکت کنندگان اجباری کرده است.

الزام پاسپورت برای ثبت نام در لاتاری

هدف آمریکا از اجباری کردن ثبت اطلاعات پاسپورت برای ثبت نام در لاتاری، جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی در زمان ثبت نام یا زمان اعلام نتایج است.

در دوره های گذشته، اگر فردی نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد و احیاناً عکس شما را داشت، میتوانست به راحتی به جای شما ثبت نام کند. این کار دو خطر داشت. اول اینکه اگر خود شما هم ثبت نام کرده بودید، این کار باعث ثبت نام مجدد و مردودی قطعی شما میشد. دوم اینکه پس از قبولی در لاتاری میتوانست از شما اخاذی کند.

حالا شرط داشتن پاسپورت باعث کمرنگ شدن اتفاقات بالا شده و اطلاعات پاسپورت افراد به راحتی در دسترس دیگران نیست تا بتوانند از آن سو استفاده کنند.

دلایل افزایش شانس قبولی ایرانیان در لاتاری 2021

اما از طرفی ثبت نام لاتاری برای افراد بسیار زیادی غیر ممکن خواهد شد. در ایران نیز افراد زیادی هستند که شرایط دریافت پاسپورت را ندارند. با توجه به تجربه بهسا تراول، در زیر به تعدادی از موانع دریافت پاسپورت در ایران میپردازیم:

  • پسران و مردانی که بعلت مشمول سربازی بودن و یا عدم دریافت کارت پایان خدمت نمیتوانند پاسپورت بگیرند و یا در صورتی که بتوانند بگیرند، مراحل سخت و پیچیده ای پیش روی خود دارند.
  • متاسفانه اخذ پاسپورت در ایران برای خانم ها نیز دشواری های خاص خود را دارد. نیاز به اذن محضری پدر، همسر یا قیم قانونی باعث شده در برخی موارد، به عنوان محدودیت بر خانم ها اعمال شده و امکان گرفتن گذرنامه را سلب میکند. این امر زمانی قوت میگیرد که زن و مردی در شرف جدایی هستند و به خاطر اختلافات شخصی همسر تا زمان طلاق رسمی اجازه دریافت پاسپورت به خانم نمیدهد.
  • طی سالهای گذشته برخی افراد حتی برنامه ای برای خارج شدن از کشور نداشتند و تنها به واسطه اینکه ثبت نام در لاتاری نیاز به یک قطعه عکس و دیپلم دبیرستان داشت، اقدام به ثبت نام میکردند. اما امسال به علت وجود شرط پاسپورت، این قبیل ثبت نام ها بسیار کم شده و عملاً اینگونه افراد بعلت عدم تمایل و یا عدم امکان گرفتن پاسپورت، از ثبت نام منصرف میشوند.
  • محدودیت زمانی برای گرفتن پاسپورت برای افرادی که علی رغم داشتن امکان برای گرفتن پاسپورت، اقدامی نمیکنند و زمان را از دست میدهند.
  • نظامیانی که اغلب پاسپورت معتبر ندارند و نمیتوانند بدون آن ثبت نام کنند، اگرچه در دوره های قبل به امید قبولی و شاید پیدا کردن راهی برای مهاجرت، ثبت نام میکردند.

به همه موارد فوق عدم رعایت حداقل استانداردهای عکس مخصوص لاتاری اضافه کنید که به خودی خود باعث مردودی و باز ماندن از قرعه کشی گرین کارت آمریکا میشود.

آمار شرکت کنندگان و برندگان ایرانی لاتاری گرین کارت آمریکا

بنابراین، امسال شانس قبولی همه متقاضیان اصلی که پاسپورت معتبر، حداقل دیپلم و یک عکس استاندارد دارند، بسیار بالاست. بنابرین سعی کنید ثبت نام خود را با دقت و وسواس بیشتری انجام دهید تا از ثبت نام امسال جا نمانید و در قرعه کشی شرکت داده شوید. آمار شرکت کنندگان و برندگان ایرانی دوره های گذشته به صورت زیر میباشد:

آمار شرکت کنندگان و برندگان لاتاری ایرانی

آمار شرکت کنندگان و برندگان لاتاری ایرانی

موسسه بهسا تراول به مانند هر سال، ثبت نام لاتاری را با دقت و در سریعترین زمان ممکن انجام میدهد.

جهت ثبت نام در لاتاری 2021 گرین کارت آمریکا از طریق فرم ثبت نام اقدام نمایید.

ثبت نام در لاتاری