شرایط شغلی لاتاری

  • برای شرکت در لاتاری، شرط شغلی خاصی وجود ندارد و تنها در شرایطی که دیپلم ندارید، بایستی از طریق سابقه شغلی اقدام کنید.
  • اگر دو سال سابقه کار طی ۵ سال گذشته که در بین مشاغل اولویت دار زون (zone) کاری ۴ به بالا و SVP حداقل 7 باشد را دارید، شانس دریافت ویزای پس از قبولی در لاتاری را خواهید داشت. لیست این مشاغل را میتوانید در آدرس onetonline.org مطالعه نمایید.

مشاغل مورد تایید جهت ثبت نام در لاتاری گرین کارت

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، در صورتی که حداقل مدرک دیپلم دارید، نیازی به ارائه مدارک شغلی نیست. در صورتی که مدرک تحصیلی کافی را ندارید لیست مشاغلی که در زون کاری 4 هستند را میتوانید از اینجا دانلود کنید و مطالعه کنید. فرض بر این است که شما در این حوزه آموزش های غیر آکادمیک و غیر دانشگاهی مانند موسسات آموزشی یا سازمان های فنی و حرفه ای 2 سال آموزش دیده اید و طی 5 سال گذشته حداقل دو سال در این حوزه مشغول به کار بوده باشد.

برای مثال برنامه نویسی در رده شغلهای زون 4 میباشد. بنابراین اگر برنامه نویسی کامپیوتری میدانید ولی تحصیلات رسمی دانشگاهی ندارید، میتوانید در صورت قبولی از طریق ارائه سابقه کار دو ساله در این زمینه گرین کارت دریافت کنید.

SVP شغل چیست؟

مخفف Specific Vocational Preparation تعیین کننده مدت زمان مورد نیاز جهت آموزش تکنیک های مربوط به شغل و کسب اطلاعات در رابطه با آن و توسعه امکانات مورد نیاز جهت اداره آن در حالت معمول میباشد. دوره های آموزشی باید حتماً از طریق مدرسه، در حین کار، ارتش (نظام) موسسات آموزشی و یا محیط آموزشی فنی و حرفه گذرانده شوند. نمونه هایی از این دوره ها میتوان آموزش فنی و حرفه ای، دوره های دستیاری، دوره های کارآموزی در کارخانجات، دوره های آموزشی همزمان با کار و موارد مشابه میباشد.

مشاغلی که در SVP هفت قرار میگیرند، حداقل به 2 سال نیاز به آموزش کاربردی دارند.