شرایط ثبت نام لاتاری (عمومی)

  • داشتن تابعیت یکی از شرکت های مجاز شرکت کننده در لاتاری (تا به این دوره کشور ایران نیز جزو کشورهای مجاز بوده است)
  • داشتن مدرک ۱۲ سال تحصيل کامل (معادل دیپلم) يــا دو سـال سابقه کار در طی ۵ سال گذشته که این شغل نیاز به حداقل دو سال آموزش داشته باشد
  • داشتن پاسپورت معتبر

شرایط سنی لاتاری

  • سن متقاضی باید حداقل ۱۸ سال بوده و محدودیت حداکثر سن وجود ندارد.
  • تا سن ۱۷ سالگی می بایست همراه والدین یا قیم قانونی شرکت کرد و از ۱۷ تا ۲۱ سالگی هم می توان به همراه والدین و هم به تنهایی شرکت کرد. (جهت کسب شانس مضاعف). به این صورت که فرد متقاضی یک بار به عنوان متقاضی اصلی یک فرم مجردی ثبت میکند و رسید دریافت میکند و پس از آن میتواند به همراه والدین نیز شرکت کند.
  • کسانی که زیر ۱۸ سالگی موفق به اخذ دیپلم متوسطه شده اند می توانند در قرعه کشی به تنهایی شرکت کنند.
    در زمان ثبت نام داشتن پاسپورت الزامی می باشد.

ثبت نام لاتاری

شرایط تاهل در لاتاری

  • در صورتی که مجرد هستید و بالای ۲۱ سال سن دارید، حتماً باید کیس مجردی را تکمیل کنید.
  • اگر ازدواج کرده اید، اما سند ازدواجتان به صورت رسمی صادر نشده، باید به صورت مجردی ثبت نام کنید. ثبت نام افرادی که نامزد یا دوست هستند و هنوز ازدواج رسمی نکرده و ثبت نکرده اند، تنها به صورت مجردی امکان پذیر است. پس از قبولی فرد مجرد، امکان ازدواج و گرفتن ویزا برای همسر نیز وجود دارد.
  • افراد متاهل باید حتماً به همراه همسر ثبت نام کنند و امکان ثبت نام مجزا و مجردی وجود ندارد. در صورتی که هر دو فرد مدرک تحصیلی بالای دیپلم داشته باشند، میتوانند جهت افزایش شانس برنده شدن، دو فرم مجزا که در هر دو فرم اطلاعات همسر قید شده باشد شرکت کنند. در صورتی که متاهل هستید و اطلاعات همسرتان را وارد نمیکنید، بدون شک در صورت قبولی و مراجعه به سفارت، کیس شما مردود اعلام خواهد شد و به هیچ عنوان ویزا تعلق نخواهد گرفت.
  • در صورتی که فرزند زیر ۲۱ سال دارید، در زمان ثبت نام ثبت اطلاعات آنها نیز الزامیست. در صورتی که برنده لاتاری شوید ولی در زمان ثبت نام اطلاعات فرزندتان را فرم ثبت نکرده اید، کیس شما مردود اعلام خواهد شد.
  • اگر فرزند شما پس از ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا به دنیا آمد و کیس شما برنده لاتاری شد، با ارائه مدارک مربوطه به سفارت در زمان مصاحبه، امکان دریافت ویزا برای شما و فرزندتان وجود خواهد داشت.

شرایط ثبت نام لاتاری گرین کارت

شرایط تحصیلی لاتاری

  • برای ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا شرط داشتن حداقل مدرک دیپلم الزامیست. مدرک دیپلم معادل ۱۲ سال تحصیل و اتمام دوره دبیرستان میباشد. ارائه مدرک تحصیلی در زمان ثبت نام در لاتاری الزامی نمیباشد و تنها در زمان قبولی باید به همراه سایر مدارک به سفارت تحویل گردد.
  • مدرک دیپلم حداقل مدرک مورد نیاز میباشد و در زمان ثبت نام مدارک بالاتر از دیپلم امتیاز محسوب نمیشود.

شرایط شغلی لاتاری

  • جهت ثبت نام لاتاری گرین کارت، شرط شغلی وجود ندارد و تنها شرایطی که در بالا ذکر شد الزامی هستند.
  • تنها در صورتی که مدرک تحصیلی حداقل دیپلم را ندارید اما دو سال سابقه کار طی ۵ سال گذشته که در بین مشاغل اولیت دار زون (zone) کاری ۴ به بالا باشد را دارید، شانس دریافت ویزای پس از قبولی در لاتاری را خواهید داشت. این مشاغل را میتوانید در آدرس onetonline.org مطالعه نمایید.

شرایط شغلی لاتاری

 

شرایط عکس لاتاری

  • عکس مناسب لاتاری گرین کارت و مطابق با استاندارهای اداره مهاجرت از عمده دلایل مردودی کیس های ثبت نام در لاتاری میباشد. چنانچه به طور جدی تمایل به شرکت در لاتاری و برخورداری از شانس دریافت ویزا و مهاجرت به آمریکا را دارید، بهتر است در تهیه تصویر مناسب و استاندارد لاتاری دقت لازم را به عمل آورید. کوتاهی در تهیه عکس مناسب تمام اعضای خانواده (حتی نوزاد یک روزه) باعث مردود شدن کیس شما خواهد شد.
  • ابعاد عکس لاتاری: ۶۰۰ در ۶۰۰ پیکسل یا ۵ در ۵
  • زمینه عکس: سفید
  • فرد در تصویر کاملاً رو به دوربین باید باشد و سر و بدن زاویه ای نداشته باشد. (اطلاعات کاملتر درباره عکس مناسب)
نمونه تصویر مناسب لاتاری گرین کارت آمریکا

تصویر مناسب لاتاری گرین کارت آمریکا

زمان ثبت نام لاتاری گرین کارت

  • ثبت نام لاتاری گرین کارت امسال از ۱۰ مهر شروع شده و تا ۱۳ آبان انجام میشود. چنانچه در این بازه زمانی موفق به ثبت نام در سایت رسمی نشوید، فرصت این دوره را از دست داده اید و باید منتظر سال بعد باشید.

قوانین ثبت نام در DV-Lottery از طریق اداره مهاجرت آمریکا

  • تمامی شرایط فوق باید توسط متقاضی به دقت رعایت گردند.
  • تمامی فرم های ثبت نام در لاتاری گرین کارت باید از طریق وب سایت اداره مهاجرت به نشانی www.dvlottery.state.gov ثبت شده و پس از ثبت نام موفق رسید ثبت نام یا Confirmation Number دریافت شود.
  • هر فرد به عنوان متقاضی اصلی، تنها میتواند یکبار از طریق وب سایت اداره مهاجرت آمریکا اقدام به ثبت نام در لاتاری کند. در صورتی که بیش از یک بار به عنوان متقاضی اصلی ثبت نام کنید، هر دو فرم شما مردود اعلام خواهد شد.
  • فرم ثبت نام لاتاری به هیچ وجه قابل ذخیره شدن در کامپیوتر نیست و باید به صورت آنلاین تکمیل و ارسال گردد. از آغاز تکمیل فرم تا ارسال آن تنها ۶۰ دقیقه زمان در اختیار شما قرار می دهند تا مراحل را به پایان برسانید.
  • اگر تمامی عکسهای خواسته شده به صورت کامل ارسال نگردد ثبت نام شما مردود اعلام خواهد شد. منظور از تمامی عکسهای خواسته شده، عکس شخص متقاضی، در صورت متاهل بودن، عکس همسر و در صورت داشتن فرزندان زیر ۲۱ سال مجرد، عکس فرزندان می باشد. ضمناً تمامی تصاویر باید مربوط به حداکثر ۶ ماه گذشته بوده و همانند یک عکس رسمی (مثلا برای گذرنامه و یا شناسنامه) باشد. عکسهای دسته جمعی و یا خانوادگی مورد قبول نیستند. عکسهای ارسالی میتوانند به صورت اسکن شده و یا دیجیتالی گرفته شوند.

جهت کسب اطلاعات کامل درباره چگونگی و کیفیت تصویر ارسالی به این صفحه مراجعه نمایید.

برنده شدن در لاتاری

  • در صورتی که در زمان اعلام نتایج، نام شما در میان برندگان لاتاری بود، بایستی خود را جهت انجام مصاحبه و ارائه مدارک و مستندات در سفارت آمریکا در آنکارا، ابوظبی و یا ایروان آماده کنید. جهت مطالعه کاملتر روند تهیه مدارک و انجام مصاحبه و اخذ ویزا به صفحه مخصوص برندگان لاتاری مراجعه نمایید.

پس از تکمیل مراحل ثبت نام

پس از تکمیل مراحل ثبت نام و ارسال مدارک، کارشناسان ما در «بهسا تراول» تمامی مدارک را به صورت دقیق و منطبق با شرایط خواسته شده توسط سایت رسمی و دولتی اداره مهاجرت آمریکا مورد بررسی قرار داده و در صورت بروز هرگونه مشکلی شما را از طریق آدرس ایمیل و شماره تلفن تان در جریان قرار خواهد داد. اما در صورتی که تمامی مراحل و مدارک به صورت کامل و بدون عیب و نقص ارزیابی شد و ثبت نام نهایی به صورت کامل انجام گرفت، ثبت نام شما در تاریخ معین در وب سایت اداره مهاجرت انجام شده و رسید ثبت نام (Confirmation Number) میباشد، به آدرس ایمیلتان ارسال میشود. این رسید بیانگر آن است که ثبت نام شما با موفقیت کامل انجام گرفته و نام شما در میان ثبت نام شدگان لاتاری گرین کارت سال آتی اضافه گردیده است. در زمان اعلام نتایج میتوانید با استفاده از اطلاعات مندرج در رسید ثبت نام، نسبت به چک نتایج اقدام نمایید.

با توجه به اینکه شما تنها یکبار فرصت ثبت نام دارید و هر سال میلیون ها درخواست به علت اشتباهات موجود مردود اعلام می شوند و در قرعه کشی شرکت داده نمی شوند، حتما پیش از ارسال مدارک در صورت بروز ابهام و اشکال با کارشناسان ما در تماس باشید و سوالات خود را مطرح کنید. متخصصان ما آماده ارائه هرگونه مشاوره در جهت تقلیل درصد اشتباه و بالا بردن شانس برنده شدن شما می باشند. در صورت بروز هرگونه ابهام و مشکلی حتما سوالات خود را از طریق این صفحه با ما در میان بگذارید.