ثبت نام در لاتاری گرین کارت و شرایط آن برای ایرانیان

ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا در سال ۱۳۹۹ نیز به مانند سالهای گذشته انجام خواهد شد و شرایط ثبت نام همچنان به مانند سالهای گذشته ثابت است با این تفاوت که ثبت نام این دوره با چند روز تاخیر به ۱۶ مهر موکول شده است.

مهلت ثبت نام در لاتاری

زمان ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۲ از ۱۶ مهر تا ۲۰ آبان میباشد. این مهلت هیچگاه تمدید نمیشود و فقط افرادی در لاتاری شرکت داده میشوند که در این بازه زمانی ثبت نام کرده و کانفرمیش نامبر دریافت کرده باشند. در غیر این صورت در لاتاری شرکت داده نمیشوند.

اصلاً لاتاری چیست؟

دولت آمریکا هر ساله از طریق برگزاری قرعه کشی گرین کارت موسوم به لاتاری اقدام به اعطای ویزای دائم و سپس شهروندی آمریکا به برندگان میکند. علت برگزاری لاتاری ایجاد تنوع نژادی در میان مهاجران است و علت اینکار تعداد بالای مهاجران کشورهای مختلف به آمریکاست که باعث میشود بعد از سالها نژاد قالب را شکل دهند. آمارهای رسمی نشان میدهند کشورهای چین، مکزیک و هند سالانه تعداد بیشتری از اتباع خود را به آمریکا میفرستند که عمدتاً محله های مربوط به خود را در نقاط مختلف آمریکا دارند، برای مثال محله چینی ها در شهرها و محله های مختلف چین که باعث شده اتباع این کشورها دیگر امکان ثبت نام از طریق لاتاری را نداشته باشند و این فرصت به کشورهایی داده شود که سالانه مهاجران کمتری را به آمریکا میفرستند.

پس علت اصلی برگزاری لاتاری گرین کارت به صورت زیر است:

  • ایجاد تنوع نژادی در آمریکا
  • جلوگیری از فراگیر شدن مهاجرت از یک منطقه مانند چین، مکزیک، هند و
  • و ایجاد فرصت مهاجرت به اتباع کشورهایی که مهاجر کمتری به آمریکا ارسال میکنند

یعنی در واقع دولت آمریکا نه از سر لطف بلکه از سر نیاز اقدام به جذب مهاجر از طریق برگزاری لاتاری میکند. دریافت ویزای آمریکا از طریق ثبت نام در لاتاری در واقع ارزان ترین و ساده ترین روش مهاجرت به آمریکاست.

آمار برندگان لاتاری از کل دنیا

دوره ۲۰۲۱: تعداد ۱۳۲,۴۰۴ نفر
دوره ۲۰۲۰: تعداد ۸۳,۸۴۴ نفر
دوره ۲۰۱۹: تعداد ۸۷,۶۱۰ نفر
دوره ۲۰۱۸: تعداد ۱۱۵,۹۶۸ نفر

آمار برندگان ایرانی دوره های گذشته لاتاری گرین کارت آمریکا

برندگان ایرانی لاتاری دوره ۲۰۲۱: تعداد ۶۰۰۱ نفر
برندگان ایرانی لاتاری دوره ۲۰۲۰: تعداد ۴۱۰۱ نفر
برندگان ایرانی لاتاری دوره ۲۰۱۹: تعداد ۴۱۹۹ نفر
برندگان ایرانی لاتاری دوره ۲۰۱۸: تعداد ۴۵۰۰ نفر

مدارک لازم برای ثبت نام در لاتاری

برای ثبت نام باید حداقل مدرک دیپلم دبیرستان، یک قطعه عکس و پاسپورت معتبر داشته باشید. در حال حاضر نیازی به ترجمه مدارک نیست و اظهار اینکه دیپلم یا مدرک بالاتری دارم کافیست. بعد از قبولی در لاتاری مدارک تحصیلی برای اثبات آن از طرف سفارت درخواست خواهد شد.

شرط پاسپورت برای ثبت نام در لاتاری

منظور از پاسپورت معتبر، پاسپورتی است که تاریخ انقضای آن به اتمام نرسیده و در روز ثبت نام در لاتاری هنوز اعتبار دارد. فرقی نمیکند تاریخ انقضای پاسپورت شما ۱ ماه است یا ۵ سال. مهترین نکته مربوط به پاسپورت، اعتبار داشتن پاسپورت شماست.
اگر پاسپورت ندارید، یا تاریخ انقضای آن تمام شده است، بهتر است از همین امروز نسبت به تهیه یا تمدید آن اقدام کنید. معمولاً بین ۱ هفته تا ۱۰ رو پاسپورت شما صادر شده و به آدرس منزلتان ارسال میشود. برای تهیه پاسپورت باید به دفاتر پلیس + ۱۰ یا اداره گذرنامه شهرتان مراجعه کنید.
تنها افرادی نیاز به پاسپورت دارند که بعنوان متقاضی اصلی قصد ثبت نام در لاتاری دارند. برای فرزندانی که به همراه والدین شان ثبت نام میکنند نیازی به پاسپورت نیست. یعنی اگر شما به عنوان متقاضی اصلی ثبت نام میکنید، فقط شما نیاز به پاسپورت دارید و فرزندان نیازی ندارند.

شرایط عکس مناسب برای ثبت نام در لاتاری

  • همه افرادی که در لاتاری ثبت نام میکنند نیاز به عکس دارند و عکس ها باید به صورت تکی باشد.
  • حتی اگر نوزاد یک روزه دارید باید برای ایشان هم عکس تهیه کنید.
  • شرایط عکس لاتاری به مانند سالهای گذشته است.
  • عکس شما ۵ در ۵ یا ۶۰۰ در ۶۰۰ پیکسل باشد.
  • عکس باید رنگی باشد و زمینه آن روشن یا سفید باشد.
  • در عکس باید کاملاً رو به دوربین نشسته باشید و از هیچگونه عینکی استفاده نکنید.
  • عکس را باید در ۶ ماه اخیر گرفته باشید.

شرط دانستن زبان انگلیسی برای ثبت نام در لاتاری

برای ثبت نام الزامی به تسلط یا دانستن زبان انگلیسی ندارید. بعد از قبولی در لاتاری هم مصاحبه شما در سفارت به زبان فارسی خواهد بود.

هزینه ثبت نام در لاتاری

هزینه ثبت نام در لاتاری از طریق موسسه بهسا تراول مطابق جدول زیر میباشد:

مجردی130,000 تومانتومان
متاهلی تک فرمی130,000تومان
متاهلی دو فرمی170,000تومان
ثبت نام فرزندان20,000تومان

نحوه ثبت نام در لاتاری

برای ثبت نام در لاتاری میتوانید پس از تهیه مدارک ذکر شده، از طریق فرم ثبت نام اقدام نمایید. پس از تکمیل فرم و ارسال آن کارشناسان ثبت نام در لاتاری به بررسی اطلاعات شما پرداخته و نتیجه بررسی را به شما اطلاع میدهند و پس از اطمینان از صحت مدارک، از طرف شما در لاتاری ثبت نام کرده و کانفرمیشن نامبر دریافتی را برای شما ارسال میکنند.

هم اکنون ثبت نام کنید

زمان اعلام نتایج لاتاری گرین کارت

اعلام نتایج لاتاری گرین کارت معمولاً در ماه May صورت میگیرد، یعنی اواسط اردیبهشت ماه سال بعد.

قبولی در لاتاری

قبولی در لاتاری به معنای دریافت قطعی ویزا نیست. پس از آن در لاتاری برنده شدید، باید خودتان را برای حضور در سفارت آماده کنید. از روی که نتایج لاتاری اعلام میشود معمولاً ۱۶ ماه فرصت هست برای حضور در سفارت و انجام مصاحبه برای دریافت ویزای آمریکا.

فرمان ترامپ و ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریکا

همانطور که گفته شد ثبت نام در لاتاری برای کشورهایی که مهاجر کمتری به آمریکا ارسال میکنند آزاد است. ایران نیز به صورت رسمی در این دوره مجاز به ثبت نام است. تنها مسئله موجود برای اتباع ایرانی عدم اجازه ورود ایرانیان به خاک آمریکاست این مورد نیز طی شرایطی که منجر به دریافت معافیت از فرمان ترامپ باشد قابل اخذ است. از طرفی هم امسال سال انتخابات آمریکاست. طبق گفته های جو بایدن رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ، در صورت برنده شدن بایدن در انتخابات تمامی فرامین اجرایی ترامپ مبنی بر منع ورود اتباع کشورهای مسلمان موسوم به Muslim Ban برداشته خواهد شد و برندگان طبق سالهای گذشته امکان دریافت ویزای آمریکا و ورود به خاک آمریکا خواهند داشت.

 شرط ثبت نام صحیح در لاتاری

به مانند همه کارهای تخصصی در دنیا، ثبت نام در لاتاری و امور بعد از قبولی نیز نیاز به دانستن مواردی دارد که در صورت عدم رعایت آنها یا در قرعه کشی شرکت داده نمیشوید یا اینکه پس از قبولی در لاتاری فرم شما علی رغم صرف هزینه های زیاد بلافاصله از سوی سفارت مردود اعلام میشود. بنابراین با ثبت نام صحیح حداقل میتوانید امیدوار باشید که در لاتاری شرکت داده میشوید و به خاطر اشتباهات پیش پا افتاده در زمان ثبت نام شانس سالانه ثبت نام را از دست نمیدهید.

موسسه بهسا تراول با تجربه بیش از ۱۴ سال ثبت نام در لاتاری و ارائه خدمات بعد از قبولی به برندگان از قدیمی ترین و تخصصی ترین مراکز ثبت نام به شمار می آید. ما ثبت نام صحیح و با دقت را تضمین میکنیم.

 

هم اکنون ثبت نام کنید