روش های کلاهبرداری از برندگان ایرانی لاتاری ۲۰۲۱

در این مقاله قصد داریم جدیدترین روش های کلاهبرداری از برندگان ایرانی لاتاری ۲۰۲۱ را توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

همانطور که میدانید رئیس جمهور آمریکا، طی ابلاغیه ای اعطای ویزا به ایرانی ها را ممنوع کرده و تنها راهکار اخذ ویزای آمریکا از طریق لاتاری منوط به داشتن خویشاوند درجه یک نظیر پدر و مادر و خواهر و برادر و فرزند کرده و یا داشتن پیشنهاد شغلی معتبر از یک شرکت معتبر در آمریکا.

هموطنانی که برنده لاتاری ۲۰۲۱ شده اند از هیچ تلاشی برای معاف شدن از فرمان ترامپ خسته نشده و با موسسات و دفاتر مهاجرتی متعدد تماس میگیرند تا شاید کور سوی امیدی برایشان وجود داشته باشد.

روش های کلاهبرداری از برندگان ایرانی لاتاری 2021

روش های کلاهبرداری از برندگان ایرانی لاتاری ۲۰۲۱

 

حال بشنوید از دام هایی که برخی موسسات و دفاتر به اصلاح مهاجرتی برای این افراد پهن کرده اند:

? تماس اول در رابطه با جاب آفر یا پیشنهاد شغلی:

سلام. من هیچ فامیل نزدیکی در آمریکا ندارم. پیشنهاد شغلی هم نمیتونم تهیه کنم. با موسسه / شرکت …….. تماس گرفتم، به من گفتند که «ما مشکلت رو حل میکنیم. میتونیم برات جاب آفر (پیشنهاد شغلی) تهیه کنیم. هزینه اش هم ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلاره! البته اونم آفیسر نظر میده که آیا مورد تایید هست یا نه.» به نظر شما این کار شدنیه؟

? جواب: اگر فکر میکنید که رئیس جمهور آمریکا فرمانی را صادر میکند که هر کسی با خریدن یک جاب آفر بتواند به راحتی معافیت بگیرید، سخت در اشتباهید. داشتن جاب آفر میتواند تا حدودی راهگشا باشد، به شرطیکه با سوابق تحصیلی، شغلی و رزومه تخصصی شما منطبق باشد. یعنی اگر شما شخصاً با یک شرکت یا کافرما در آمریکا مذاکره کردید و توانستید ایشان را قانع کنید که برای شرکت یا سازمان ایشان مفید هستید، آنگاه میتوانید امیدوار باشید آن کارفرما یک پیشنهاد و یا یک قرارداد شغلی معتبر و قانع کننده که مورد تایید سفارت باشد برایتان ارسال کند و اگر سفارت نیاز به بررسی بیشتری داشت و با کارفرما تماس گرفت، از جاب آفری که داده حمایت میکند. در غیر اینصورت، آفری که میخرید، تنها برای شما نیست. به ده ها نفر مثل شما از همان شرکت آمریکایی فروخته میشود. داخل یک سربرگ شیک آمریکایی.

راهکار چیست؟ راهکار همان است که خدمتتان عرض شد. اگر واقعاً دریافت ویزای آمریکا برایتان مهم است، پس برای گرفتنش زحمت بکشید. وقت بگذارید. اگر توانایی دارید که فکر میکنید یک شرکت در خاک آمریکا مجاب به استخدام شما میکند، شروع به ارتباط و مذاکره کنید. سماجت به خرج بدهید و پیگیری کنید. در غیر اینصورت با خرید آن فقط و فقط پولتان را دور ریخته اید. و وقتی جاب آفری خریدید و به اصطلاح پکیج ویوری برای شما آماده کردند، با خوشحالی پیش آفیسر پرونده تان در سفارت میروید و ایشان با همان نگاه اول یا احتمالاً در مرحله دوم، جاب آفرتان را نخواهد پذیرفت. بدون اینکه حتی علتش را بدانید و یا به شما اطلاع بدهند. و وقتی با این موسسات تماس میگیرید، به شما خواهند گفت که «ما از همان ابتدا گفتیم همه چیز بستگی به آفیسر داره!» و شما میمانید و رویاهایتان که براحتی از آنها سوء استفاده شده است.

? تماس دوم در رابطه با گرفتن ویزا لاتاری از طریق ویزای دانشجویی:

سلام. به من گفته اند که با گرفتن پذیرش از دانشگاه میتونم به سفارت برم و ویزا بگیرم. نمیدونم این حرف چقدر درسته.

? جواب: در حال حاضر هموطنان ایرانی فقط میتوانند از طریق دریافت ویزای دانشجویی وارد خاک آمریکا بشوند. مراحل آن مکاتبه ما موسسات آموزشی یا دانشگاه، اثبات داشتن تخصص و دانش لازم جهت ادامه تحصیل، واریز هزینه های مربوط به پذیرش (حتی بخشی از هزینه تحصیل در ابتدای کار)، دریافت نامه پذیرش و دعوتنامه، گرفتن وقت سفارت آمریکا، انجام مصاحبه در سفارت آمریکا و در آخر گرفتن ویزای دانشجویی است. تا به این جای کار همه چیز مرتب است. اما برای کل این فرایند چقدر زمان لازم است؟ وقت سفارت را چه زمانی میدهند؟

اگر در زمان انجام مصاحبه برای ویزای دانشجویی، آفیسر کاری به پرونده مهاجرتی لاتاری تان نداشت و مانعی نتراشید و مدارک و اعتبار دانشگاه محل تحصیل تان تایید شد و موفق به دریافت ویزای تحصیلی شدید و در زمان دعوت به مصاحبه تان برای پرونده لاتاری داخل خاک آمریکا حضور داشتید، میتوانید امیدوار باشید ویزای مهاجرتی شما از طریق لاتاری در خاک آمریکا برای شما صادر خواهد شد. این کار نیاز به زمانبدی دقیق و برنامه ریزی شده دارد که بایستی با دقت پیگیر امور باشید.

? تماس سوم در رابطه با ثبت نام ناقص در لاتاری:

من در فرم ثبت نام اولیه برای لاتاری، اطلاعات همسر قانونی یا بچه هام رو ننوشتم. مشکلی پیش میاد اگر فرم DS260 رو پر کنم؟

? جواب: بله! کیس شما ۱۰۰% مردود میشود.

? سوال: اما موسسه / شرکت …….. به من گفتند که ما مشکلت رو حل میکنیم. با KCC مکاتبه میکنیم و  مدارک برات تهیه میکنیم ….

?جواب: کلاهبرداری میکنند. باور نکنید. تنها زمانی متوجه این کار میشوید که همه هزینه ها را کرده اید، وارد سفارت آمریکا شده اید و ۳۳۰ دلار بابت هزینه های سفارت پرداخت کرده اید و بعد آفیسر همانجا به شما میگوید مردود هستید.