راهنمای برندگان ایرانی لاتاری ۲۰۲۱

برنده گرامی

ضمن عرض تبریک به شما بابت قبولی تان در لاتاری ۲۰۲۱ خواهشمندیم قبل از هر اقدامی ابتدا مقاله زیر با دقت مطالعه نمایید. در این مقاله به بیشترین و مهمترین سوالات و نگرانی هایی که برندگان لاتاری ۲۰۲۱  در رابطه با ادامه مراحلشان داشته اند و با موسسه «بهسا تراول» مطرح کرده اند میپردازیم. با ما همراه باشید.

کیس نامبر چیست؟

هر فردی که در لاتاری گرین کارت آمریکا برنده میشود، یک پرونده دارد. این پرونده یک شماره دارد که به آن کیس نامبر گفته میشود. کیس نامبر هر فرد منحصر به همان فرد بوده و تا آخر دوره تمامی امور با کیس نامبر انجام میشود.

 

کیس نامبر برندگان ایرانی لاتاری 2021

مهلت تکمیل و ارسال فرم DS260 چقدر است؟

برای تکمیل فرم DS260 هیچگونه مهلت و ضرب الاجلی تعیین نشده اما با توجه به اینکه مصاحبه بر اساس پایین ترین شماره کیس از اوایل اکتبر آغاز میشود و مطابق روال هر سال، دو ماه قبل از زمان مصاحبه نامه دعوت به مصاحبه برای افرادی که کیس نامبرشان کارنت شده ارسال میشود، توصیه میکنیم درصورتیکه ۵ رقم آخر کیس نامبر شما به عدد یک نزدیک است و مثلاً زیر ۱۰۰۰ است، سعی کنید تا اواخر تیر ماه فرمتان را تکمیل و ارسال کنید. کیس نامبر های بالاتر مهلت بیشتری دارند.

ارسال مدارک به KCC

از اواخر سال ۲۰۱۸ برای برخی برنده ها ایمیلی از سوی KCC ارسال میشود که مدارک خود را به ایمیل داده شده ارسال نمایند. مدارک زمانی ارسال میشود که این ایمیل از طرف فرد برنده دریافت شده باشد. ضمن اینکه این ایمیل پس از تکمیل فرم DS260 و در زمانی نامشخص ارسال میشود. در صورت عدم ارائه این مدارک، ممکن است زمان مصاحبه ای برای فرد برنده اختصاص نیابد.

زمان مصاحبه چگونه تعیین میشود؟ وقت مصاحبه برنده لاتاری چه زمانی است؟

زمان مصاحبه بر اساس کیس نامبر و به نوبت اعلام میشود. در صورتیکه فرم ۲۶۰ را تکمیل و مدارک درخواستی را ارسال کرده اید، باید منتظر زمان اعلام دعوت به مصاحبه بمانید. این زمان بر اساس کیس نامبر هر فرد میباشد. در صورتی که ۵ رقم آخر کیس نامبر شما به مثلاً ۱۰۰۰ نزدیک باشد، زمان مصاحبه شما بسیار نزدیکتر از فردی خواهد بود که کیس نامبرش ۵۰۰۰ است. برای اطلاع از وضعیت کیس های کارنت شده هر ماه میتوانید به ویزا بولتن ماهانه منتشر شده توسط وزارت امور خارجه آمریکا مراجعه نمایید.

آیا کیس نامبر من به مصاحبه دعوت میشود؟

معمولاً و در اغلب شرایط همه افرادی که برنده شده اند به مصاحبه دعوت میشوند. زمان مصاحبه افرادیکه کیس نامبر پایینتری دارند به مراتب نزدیکتر از افرادیست که کیس نامبرشان بالاتر است. مثلاً ۱۰٫۰۰۰ یا ۱۲٫۰۰۰

زمان انجام مصاحبه برندگان لاتاری؟

مصاحبه های برندگان لاتاری از اول اکتبر همان سال تا ۳۰ سپتامبر سال بعد میباشد. زمان انجام مصاحبه برندگان لاتاری DV2021 از اول اکبتر سال ۲۰۲۰ تا ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۲۱ خواهد بود. نامه دعوت به مصاحبه برندگان لاتاری معمولاً ۶ تا ۸ هفته قبل از زمان دقیق مصاحبه به اطلاع شان میرسد. مجدداً تاکید میکنیم که نامه مصاحبه تنها در صورتی ارسال میشود که فرم DS260 تکمیل و مدارک خواسته شده طی ایمیل ارسال شده باشد.

 

زمانبندی مراحل بعد از قبولی برندگان ایرانی لاتاری 2021

زمانبندی مراحل بعد از قبولی در لاتاری ۲۰۲۱

ویزا بولتن چیست و تاریخ انتشار آن چه زمانی میباشد؟

ویزا بولتن یک خبرنامه ماهانه است که مرتباً از هشتم تا پانزدهم هر ماه میلادی منتشر میشود. در این خبرنامه شرایط ویزاهای مختلف مهاجرتی و غیر مهاجرتی صادره منتشر میشود که در لابلای آن به کیس نامبرهای کارنت شده ماه آتی از هر کشور یا قاره اشاره میکند. زمانیکه که کیس نامبر شما کارنت شد، یعنی این ماه نامه ای مبنی بر دعوت به مصاحبه دریافت خواهید کرد. با مطالعه ماهانه این بولتن زمان بندی مشخصی نسبت به زمان ارسال دعوت نامه های برندگان لاتاری به دست خواهید آورد.

ویزا بولتن ماهانه را میتوانید از طریق این لینک مشاهده نمایید.

چند نفر از برندگان لاتاری ویزا میگیرند؟

هر سال معمولاً در حدود ۱۲۰ هزار نفر از سرتاسر جهان برنده لاتاری میشوند، اما در مجموع به ۵۰ هزار نفر ویزا تعلق میگیرد. سهمیه هر کشوری تنها ۷% از کل افرادیست که ویزا میگیرند. یعنی ۷% از ۵۰ هزار نفر. بعبارتی ۳۵۰۰ نفر. طی سالهای اخیر تعداد برندگان لاتاری از ایران در حدود ۴۵۰۰ نفر بوده است که در خوشبینانه ترین حالت ممکن، فقط ۳۵۰۰ نفر ویزا میگیرند. مابقی افراد ممکن است به علت عدم حضور در سفارت جهت انجام مصاحبه، نقص در پرونده، اشتباه در زمان ثبت نام در لاتاری و یا سایر مسائل نتوانند ویزا دریافت کنند که از این ۴۵۰۰ نفر کم میشوند.

مدارکی که در زمان مصاحبه باید به همراه خود داشته باشیم چیست؟

پاسخ این سوال برای همه برندگان لاتاری یکسان نیست. هر کیسی شرایط فردی و خانوادگی و سوابق خود را دارد که بر اساس بررسی شرایط افراد میتوان نظر داد. اما در کل این مدارک به نام Civil Documents شناخته میشود که شامل مدارک هویتی، مدارک تحصیلی، توان مالی و غیره میباشد که در صفحه مخصوص مدارک مورد نیاز برای برندگان لاتاری توضیح داده شده است.

آیا در شرایط فعلی امکان دریافت ویزای آمریکا برای برندگان لاتاری ایرانی وجود دارد؟

این سوال بیشترین و مهمترین سوالیست که اغلب برندگان لاتاری طی دو دوره اخیر داشته اند و نگرانی ها امسال نیز بیشتر شده است و اینکه رییس جمهور آمریکا طی فرمان اجرایی ۱۳۷۶۹ موسوم به تراول بن (Travel Ban) مانع از ورود ایرانی ها به ایالات متحده میشود و راهکار مقابله با آن چیست! ابتدا باید توضیحاتی را در رابطه با چرایی وجود چنین فرمانی از طرف ریاست جمهوری آمریکا ارائه دهیم. پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ و سیاست هایش در رابطه با مهاجرین به کشور آمریکا، نظر ترامپ بر حذف لاتاری گرین کارت آمریکا بود. اما با توجه به اینکه پروسه لاتاری از سال ۱۹۹۴ اجرا میشود، مشخص است که با تصمیم یک شبه رییس جمهور نیز امکان ایجاد تغییر کلی در روند و یا حذف آن به تنهایی وجود ندارد. بنابراین برای اینکه لاتاری حذف شود، باید کنگره تصمیم گیری کند که این کار از اختیار ریاست جمهوری آمریکا خارج است. در این راستا، ترامپ طی فرمانی ورود اتباع کشورهایی که اطلاعات و سوابق کافی از آنها در دسترس نیست و به زعم آنها کشور مبدا (در اینجا ایران) اطلاعات کافی و صحیحی از سوابق فرد متقاضی ویزا را ارائه نمیدهد، تصمیم به لغو صدور ویزا به شهروندان ایرانی نمود که در زمان خودش با کش و قوس ها فراوان به اجرا گذاشته شد. پس از همه این کشمکش ها، تصمیم بر آن شد که تنها به افرادی از ایران ویزا بدهند که در کنار ارائه تمامی مدارک مثبته، بتوانند طی مستنداتی اثبات کنند که میتواند از فرمان ترامپ معافیت گرفته و ویزا دریافت کنند. این روال به نام Waiver یا معافیت شناخته میشود که به موجب آن شما بایستی اثبات کنید که:

در درجه اول در صورت ممانعت از ورود شما به آمریکا (عدم دریافت ویزا) دچار Undue Hardship یا عسر و حرج ناروا خواهید شد.

دوم اینکه اثبات کنید که ورودتان به آمریکا خطری را متوجه ایالات متحده آمریکا نمیکند و

سوم اینکه ورود فرد به آمریکا در راستای منافع ملی آمریکا است.

 

آمار ویزاهای صادر شده برای برندگان ایرانی لاتاری ۲۰۲۰

این آمار نشان از کاهش جدی تعداد ویزاهای صادره به ایرانیان دارد و گرفتن معافیت از فرمان رئیس جمهور آمریکا به هیچ وجه آسان نیست. آمار از دسامبر ۲۰۱۹ تا ماه می ۲۰۲۰ میباشد.

آمار ویزاهای صادر شده برای برندگان ایرانی لاتاری 2020 طی 6 ماه اخیر

آمار ویزاهای صادر شده برای برندگان ایرانی لاتاری ۲۰۲۰ طی ۶ ماه اخیر

توصیه شما برای شرایط فعلی چیست؟

توصیه «موسسه بهسا تراول» همواره بر اینست که با توجه به اینکه این فرمان صرفاً یک دستور از سمت ریاست جمهوریست و قانون نمیباشد و در هر مرحله امکان لغو آن وجود دارد و هنوز هم در برخی از موارد شکایت های مختلفی نسبت به این موضوع صورت گرفته، بهتر است پس از قبولی در لاتاری فرم DS260 را تکمیل و ارسال کنید. پس از ارسال فرم است که زمان مصاحبه برای شما تعیین میشود. زمان مصاحبه شما ممکن است از ۵ ماه تا ۱۲ ماه بعد از قبولی تان در لاتاری باشد. طی این ۱۲ ماه اتفاقات بسیار زیادی ممکن است بیفتد و میتوان امیدوار بود که شاید شرایط رو به بهبودی برود.

 

هشدار:

این کاملاً طبیعی است که برندگان لاتاری گرین کارت در روزهای اول بعد از اطلاع از قبولیشان بسیار هیجان زده و مضطرب با ما تماس میگیرند و به هر نحوی که شده میخواهند در اسرع وقت کارشان انجام شود. موارد بسیاری را دیده ایم که هیجان قبولی اجازه ارزیابی دقیق شرایط کنونی شان را نداده و اصرار به تکمیل فرم های DS-260 در همان روزهای اول را داشته اند و نگران اتمام زمان و یا عقب ماندن از سایرین بودند و گاهاً این موضوع منجر به بروز نواقصی در فرمهایشان شده است. این نکته را به خاطر داشته باشید که کیس نامبر شما حکم سیستم نوبت دهی را دارد و تکمیل فرم در روزهای اول هیچ تاثیری در زمان اعلام مصاحبه در سفارت ندارد. بنابرین سعی کنید آرامش تان را حفظ کرده و فریب تبلیغات هیجانی سود جویان را نخورید و در کمال آرامش تصمیم بگیرید.

در صورتیکه از نحوه تکمیل فرم ها و ادامه روند مربوط به برندگان لاتاری گرین کارت اطلاع کافی ندارید، میتوانید از مشاوره کارشناسان و مشاوران برجسته «بهسا تراول» بهره مند شوید. این مرکز با تکیه بر تجربه چندین ساله خود در همراهی برندگان لاتاری از ابتدای اطلاع از برنده شدنشان تا دریافت ویزا، مشاوری مناسب جهت کاهش استرس های شما در تهیه مدارک و حضور در سفارت میباشد. سالانه تعداد محدودی از برندگان ایرانی لاتاری توسط خدمات تخصصی این مرکز پذیرفته و موفق به دریافت ویزا و ورود به کشور آمریکا میشوند.