من در زمان ثبت نام لاتاری مجرد بوده ام، اما اکنون ازدواج کرده ام. چه کار باید بکنم؟

آیا پس از قبولی در لاتاری میتوانم ازدواج کنم؟ میتوانم همسرم را هم با خود ببرم؟

در زمان ثبت نام متاهل بودم، اما اکنون از همسر طلاق گرفته ام، چطوی میتوانم ویزا بگیرم؟

و…

اینها سوالاتیست که اغلب مشاوران ما با آن مواجه میشوند. در ادامه قصد داریم راهکارهای مربوط به ازدواج بعد از ثبت نام در لاتاری، یا ازدواج پس از قبولی در لاتاری را بررسی کنیم.

تغییر شرایط تاهل پس از ثبت نام لاتاری

همانطور که پیشتر توضیح داده ایم، در زمان ثبت نام لاتاری گرین کارت، شما یا مجرد هستید، یا متاهل و یا از همسرتان طلاق گرفته اید و یا ایشان را به نحوی از دست داده اید و به اصطلاح بیوه هستید. پس شرایط در لحظه ثبت نام لاتاری یکی از موارد ذکر شده است. چنانچه مجرد هستید، فقط باید فرم مجردی را تکمیل کنید. حتی اگر نامزد دارید و به صورت رسمی ثبت نکرده اید، باید به صورت مجردی و به تنهایی ثبت نام کنید.

اگر متاهل هستید حتماً و حتماً باید اطلاعات همسرتان را نیز در فرم ها قید کنید و به همراه ایشان ثبت نام کنید. گاهی اوقات بعلت عدم همراهی همسر، علی رغم متاهل بودن، فرم ثبت نام را به صورت مجردی تکمیل میکنند، که در صورت قبولی قاطعانه کیس شما مردود اعلام میشود.

اگر در شرف طلاق هستید اما در زمان ثبت نام برای لاتاری هنوز به صورت رسمی جدا نشده اید، باز هم باید اطلاعات همسرتان را به همراه عکس مناسب و استاندارد ارائه دهید.

ازدواج بعد از قبولی لاتاری

اگر در زمان ثبت نام (یعنی اواسط مهر تا اواسط آبان) مجرد بوده اید و در زمان اعلام نتایج (اواسط اردیبهشت سال بعد از ثبت نام لاتاری) ازدواج کرده اید مشکلی بابت شرایط تان وجود ندارد. باید فرم های DS-260 را تکمیل کنید و اطلاعات همسرتان را نیز به عنوان همراه وارد کنید. تمامی مدارک هم برای شما و هم برای همسرتان باید تهیه شود. در زمان حضور در مصاحبه سفارت، همسرتان نیز با شما به سفارت خواهند آمد و در صورت تایید کیس تان، ویزا دریافت خواهید کرد.

طلاق بعد از قبولی در لاتاری

چنانچه در زمان ثبت نام لاتاری متاهل بوده اید و فرم ثبت نام را به صورت متاهلی تکمیل کرده اید، اما پس از قبولی یا قبل از اعلام نتایج از همسرتان جدا شده اید، باید شرایط فعلی تان را در فرم های DS-260 اعلام کنید و شرایط تاهلتان را Divorced کنید که بعدها بایستی مدارک مربوط به طلاق تان را نیز ارائه دهید.